zavislost od Tramalu
Mada
SOM 23Ročni chlapec krori je zavisli na tramale tralgite uzivam to kazdi den a uz par rokou v kuse ako mam visadit sam tento liek mozem stim skoncit na ras alebo postupne znizovanie davok

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Kvituji Vaše plány nasadit závislosti ohlávku a přestat analgetika užívat. Rád bych Vás jakýmkoli způsobem povzbudil, cesta ze začarovaného kruhu existuje, počítejte však s tím, že to nebude jen tak.
Vzhledem k tomu, že jste na léky Tramal i Tralgit, kromě psychické závislosti, která sama o sobě je velmi závažnou okolností, po několika letech, závislý i fyzicky, doporučuji Vám pustit se do křížku se závislostí s odbornou podporou, nejlépe lékařským dohledem.
Než zvolíte, jak závislost a vlastní zdraví ošetříte, případně jakou formu detoxifikace a léčby zvolíte, doporučuji Vám vyhledat odbornou pomoc a situaci konzultovat s lékařem, nejlépe psychiatrem - adiktologem, který pracuje s uživateli návykových látek buď ve zdravotnickém zařízení, nebo v týmu některé z nestátních bezplatných služeb pro uživatele návykových látek. Znamená to nejlépe do zařízení, nebo služby zavolat a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušený specialiste doporučí a navrhne konkrétní kroky, jak ji řešit, jakou formu nejvhodnější terapie zvolit a jakých chyb se vyvarovat.
Také, jak případnou abstinenci při minimalizaci útrap a rizik, dlouhodobě udržet.
Získáte přijetí, pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace s případnými dalšími potřebnými kontakty. Pokud projevíte zájem, můžete se rovnou domluvit na dlouhodobější spolupráci.
Zároveň Vám doporučuji zajít a navštěvovat setkání, mítinky svépomocného společenství vzájemně se podporujících se a uzdravených závislých, NA - Anynymních Narkomanů, kteří mají, stejně jako v celém světě, na Slovensku dlouhodobou, velmi úspěšnou tradici.
Kontakty na zařízení a služby na Slovensku, odbornou podporu a pomoc, také na svépomocná společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, najdete zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
www.drogy.org
OZ Odyseus - Bratislava
http://www.odyseus.org/
Kontakty: http://www.odyseus.org/index.php?option=com_contact&view=category&id=54&Itemid=57
Program Chráň sa sám:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=256&Itemid=313
Program Sociálna asistencia:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=260&Itemid=315
Program Červený dáždnik:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=257&Itemid=316
Centrum K2 - kontakt:
http://www.odyseus.org/index.php?option=com_content&view=article&id=323&Itemid=360
Partnerské sítě:
Platforma mimovládnych organizácií v oblasti drog:
Organizácie Plán B n.o, OZ Pomocná rukaOZ PrimaRE/set, o.z. a Združenie STORM, súčasťou Platformy mimovládnych organizácií v oblasti drog. Platforma sa usiluje spoločne podieľať na presadzovaní efektívnych riešení v oblasti drogovej problematiky.
Více informací o platformě najdete zde:
http://www.infodrogy.sk/ActiveWeb/c/6687/platforma_mimovladnych_organizacii.html
Združenie STORM o.s.
Nedbalova 17
949 11 Nitra
Telefón: 0905 943 229
E-mail: zdruzenie.storm@gmail.com
Web: http://www.zdruzeniestorm.sk/
Občianske združenie Prima
Kontaktné centrum, mobilný streetwork:
Hviezdoslavovo nám. 17
811 01 Bratislava
Telefón: +421 948 144 668
E-mail: zdruzenie.prima.ba@gmail.com
Web: www: www.primaoz.sk
Plan B N.O. drogy inak - terén Košice
Socálna poradna, právna poradna, substučná liečba:
http://www.drogyinak.sk/
Kontaktujte nás telefonicky na čísle: +421 911 556 456 alebo mailom na  info@drogyinak.sk
Kontaktné centrá, výmenné programy, terénne služby
Bratislava, Trnava, Nitra, Sereď, Košice, Bánska Bystrica:
http://www.drogyinak.sk/?page_id=71/
Občianske združenie Pomocná ruka
Pomoc drogovo závislým osobám a ľuďom pracujúcim v sex biznise.Terénna sociálna práca:
Skladná 2
04001 Košice
Telefón: 0915 423 279
Web: http://www.kosicezapad.sk/pomocna-ruka/
https://sk-sk.facebook.com/ozpomocnaruka/
https://www.zoznam.sk/firma/3056276/Obcianske-zdruzenie-Pomocna-ruka-Kosice
Rasta Mama
O drogách bez predsudkov. Právne a psychologické poradenstvo a E-shop: http://rastamama.sk/
Vo súrnych prípadoch nás môžete kontaktovať na tel. Čísle: +421 903 918 831
Anonymní Narkomani SK:
http://www.anonymninarkomani.sk/
Kromě docházení na mítinky mají zájemci na Slovensku, zejména ti, kteří nemají žádný mítink v oblasti, kde žijí, nebo se pohybují, možnost, zúčastnit se mítinku on-line.
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Tí, ktorí nemajú možnosť zúčastniť sa živých stretnutí  môžu využiť možnosť Skype stretnutí  Kamery nie sú povinné.
Ako sa zúčastniť Skype stretnutia?
- musíš mať pripojenie na internet
- v počítači (telefóne alebo inom elektronickom zariadení) nainštalovaný Skype, ktorý si stiahneš na https://login.skype.com/login?setlang=cs
(vytvorenie konta aj jeho užívanie je zadarmo)
- pošli žiadosť o priateľstvo "naceskoslovensko"
- ak budeš online (tzn. pri Tvojom mene bude svietiť zelená gulička), "naceskoslovensko" Ťa pripojí do skupinového telefonátu bez kamier
Skype stretnutia sú anonymné (kamery nie sú povinné), trvajú hodinu a môžeš sa kedykoľvek odpojiť z rozhovoru.
Ak nie si technicky zdatný, máš problém pracovať so Skypom a chceš sa zúčastniť, napíš na naslovakia@gmail.com a my sa pokúsime Ti pomôcť.
Ak chcete ostať v kontakte s Anonymnými narkomanmi a inými uzdravujúcimi sa závislými, pridajte sa do online skupiny "NA ČeskoSlovensko". Jednoducho pošlite email naslovakia@gmail.com so žiadostou o členstvo a my Vás pripojíme. Budú Vám do emailovej schránky chodiť denné zamyslenia s témou uzdravovania zo závislosti a iné užitočné informácie. Skupinu môžete kedykoľvek opustiť.
http://www.anonymninarkomani.sk/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NOM - Nezávislá organizácia mladých - Slovensko
Nezávislá organizácia mladých dáva priestor na sebarealizáciu, príležitosť k proaktivite, šancu stretnúť mladých ľudí z celej Európy a možnosť byť súčasťou slobodného a bezpečného prostredia bez alkoholu a iných drog
http://nom.sk/wordpress/
http://nom.sk/wordpress/?page_id=2
http://nom.sk/wordpress/?page_id=68
Stačí takto?
První zásadní kroky na cestě k úzdravě, přiznání problému sobě i někomu dalšímu, kontakt s odborníky, máte za sebou.
Seberte všechnu kuráž a podnikněte kroky další, nejlépe na osobní platformě.
Držím palce, přeji klidné Vánoce a šťastnější rok, kdykoli napište,
jsme tu pro Vás, Amrit Sen.