Prestat sama
Kvet Mrazu
Dobry den, mohu poprosit o nejake zakladni rady kdyz chci prestat s hulenim a drogama sama?? Chci si vytvorit naky schema ceho se drzet a tak. Diky.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky, že se ptáte.
Bohužel pro vás nemám žádný jasný návod, ale co vám mohu doporučit je nějaká základní přehledová literatura, svépomocná příručka. Obecně je to tak, že každý má svou vlastní cestu, vlastní důvody, proč se pouští do užívání drog, stejně tak proč s nimi chce přestat. Každý se potýká s trochu jinými potížemi. U marihuany jsou to často velké chutě na kouření marihuany, síla zvyku, změna rituálů, problémy se spaním, hledání nových cest jak relaxovat, odpočinout si, jak fungovat mezi lidmi, někdy stojí v pozadí deprese, někdy úzkosti apod. - často ty největší potíže souvisí s důvody, proč marihuanu začal dotyčný vůbec kouřit. A podobně je to i u ostatních drog. Pokud překonáte fyzickou závislost, musíte se poprat i s tou psychickou.
Na začátku lidem pomáhá ujasnit si důvody pro změnu, vědět co mi změna přinese - jak positivního, tak negativního, s čím se budu muset vypořádat, na co se naopak můžu těšit. Pak je dobré mít plán, co budu dělat v době, kterou jsem měla s užíváním drog spojenou. Pomáhá zbavit se veškerých drog, mít po ruce někoho, kdo vás podporuje a můžete se na něj obrátit, když si potřebujete promluvit a nebo se nějak zabavit. Pokud ve svém nejbližším okolí nikoho takového nemáte, pak se nebojte obrátit na nejbližší kontaktní centrum nebo terénní program. Když se domluvíte, udělají si na vás třeba i pravidelně čas a budete moci probrat vše potřebné, dostat doporučení a zkusit najít svůj vlastní recept, jak se se závislostí poprat. Co vy na to? Víte, kde ve svém okolí byste takovou pomoc mohla najít? Pokud ne, napište mi, která větší města jsou vám dobře dostupná, pošlu vám kontakty.
A tady ještě odkaz na svépomocné příručky od pana doktora Nešpora:
http://www.drnespor.eu/Pomoc.html
Snad tedy alespoň takto. Budu ráda, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí a kdyby bylo potřeba, kdykoli znovu napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.