LSD a poškozený mozek
David
Dobrý den,
Je mi 20 let a jsem uživatel drog přibližně od 15 let.
Začal jsem na marihuaně,důvodem byly psychické problémy z dětství,
Po roce jsem si "asi" zničil játra či ledviny tím,že jsem další následující rok užíval Stopex.
30mg x 30 tabletek,byla pro mě normální "dávka"
Ale věděl jsem,že chci něco víc,halucinace.
(Celou dobu preferuji halucinace)
Tak jsem od 17 začal užívat LSD,nejdříve to byly malé dávky,naučil jsem se v tom postupně chodit tak,že jsem užíval až 5 papíru ( nebyly dablované ) ale i tak to byly "celkem" schýzy.
Hlavně co jsem potom si na to zahulil
Tak se mi nepříjemně a prudce zvýšil tep tak po 10 minutách.
Asi jsem viděl všechny svaté,protože srdce jsem měl snad až v hrdle a na ten tep jsem se nemohl ani zaměřit,často ten stav následoval nejistotu co uvidím.
Že jsem se nemohl rozhodovat pořádně.
Teď jsem to neměl tak půl roku,až do včerejška,
poslední půlrok jsem měl asentru a celkem mi ty stavy byly podobné tomu, krom halucinací,na internetu jsem zjistil,že tady to taky "jede na" senotorin,
Včera jsem měl 1/4 tripu, ( pro mě jako zkušeného tripaře to není nic ),ale to jsem si asi myslel,nebo nevím,protože,všechno bylo fajn,uvědomoval jsem si riziko toho,že marihuana mě málem zabila,proto jsem na to hulil opatrně,
Pak jsem v pohodě seděl užíval halucinace ( ale stavy by mi nepřišly,jak po 1/4 papíru,ale spíše tak po 2 celých tripech )
Všechno se zas tak stupňovalo a bylo to v pohodě,ale zase z ničeho nic,mi prostě tep vystřelil,
Snažil jsem se v hlavě uklidnit,nic špatného jsem neviděl,jsem ok)
Začal jsemm z hluboka dýchat,ale nepřestával to ba naopak se to zrychlovalo.
Utekl jsem za babičkou do vedlejšího pokoje a řekl,že asi chcípnu.
(ani sám nevím v čem můj dotaz spočívá,ale asi jen proč,se mi zvyšuje tep nic hrozného jsem neviděl 4 hodiny mi bylo úplně fajn a z ničeho nic taká "přepadovka")
Je možné to,že LSD mi nějak poškodilo mozek nebo celkově tak drogy?
(Pervitin,kokain,emko,tyhle nudné sračky jsem nikdy nebral)
Zkusil jsem raz koks,ale levněji mě vždycky vyšly tripy.
-Často jsme míval pocity,že štěpím ego,prostě do sebe "jebu" a já nevím proč.Ale je to jen v hlavě,ale i tak mě tohle fyzicky ovlivňuje
-Děkuji Vám,za vaše případné odpovědi a za Váš čas strávený na touhle otázkou
-Určitě mi doporučíte,LSD dál nevyužívat

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Davide,
díky za váš dotaz, nebo možná spíš "zpověď". Sama dost dobře nevím, jestli se na něco konkrétního ptáte, nebo co byste vlastně potřeboval. Jediné otázky, které jsem v celém textu našla, jsou dvě:
1. proč se vám zvyšuje tep?
2. jestli je možné, že vám LSD poškodilo mozek, nebo celkově, tak drogy? - této otázce ani přesně nerozumím
Vzhledem k tomu, jakým způsobem dotaz píšete, se v textu často trochu ztrácím. Někdy není jasné, kde končí jedna a kde začíná druhá myšlenka.
Ale teď k té první otázce - není mi jasné, jestli se vám skutečně zvýšil tep, nebo jestli to byl jen váš osobní dojem, který mohl být podpořený užitím LSD. Zvýšení srdečního tepu (urychlená srdeční činnost, tachykardie) a také palpitace (tj. bušení srdce) jsou oboje častým projevem souvisejícím s užitím LSD, většinou nastupují poměrně krátce po užití, někdy si jich však uživatel ani nevšimne. Vy ale mluvíte o tom, že jste měl tento pocit až po několika hodinách od užití. Víte jistě, že jste měl tep zvýšený? Ptám se proto, že mohlo jít jen o vaše subjektivní prožívání, tep v reálu být zvýšený vůbec nemusel. Na stranu druhou jste mohl mít tachykardii i palpitaci z důvodu paniky nebo úzkosti. Nicméně pod vlivem halucinogenů jste mohl prožívat jen fyzické projevy, aniž byste měl reálně pocit paniky či úzkosti. Zároveň zmiňujete jakési halucinace, které tyto stavy provází, ale z popisu působí nezvykle odděleně, ale to může být opět dané buď poisem nebo vlastním užitím halucinogenů. Jak takovému stavu předejít vám však poradit nedokážu. Jediné, na co máte v reálu vliv, je stav, ve kterém do užití vstupujete - je tedy rozumné se užívání vyhnout v případě, kdy na tom nejste dobře (jak psychicky tak fyzicky) a zároveň si hlídat prostředí, ve kterém se chystáte užít, případně mít zkušeného a klidného průvodce.
K druhé otázce: Případy, kdy dojde k morfologickým změnám na mozku (jako třeba v případě dlouhodobého užívání alkoholu nebo organických rozpouštědel) u LSD popsány nejsou. Nicméně může dojít k trvalým fukčním změnám mozku, což lze popsat jako otevření bran v mozku, které by jinak zůstaly zavřené. To může v praxi znamenat dočasné halucinace v době, kdy jste pod vlivem. Ale také třeba trvalé změny vnímání, psychické změny, osobnostní změny, ke kterým dojde během užití a po užití přetrvávají. I to, že vám jednoduše řečeno "hrábne", "zblázníte se", tj. stav, kdy se po vyprchání účinku drogy nebude schopen mozek vrátit k běžnému fungování v takové podobě, abyste byl schopen normálně fungovat ve společnosti. Ty brány se prostě některé nezavřou úplně nebo vůbec. To je riziko, které s užitím halucinogenů podstupujete vždy. Někdy následky zmírní samotné vysazení LSD, někdy je potřeba medikace, někdy však nepomůže ani trvalá medikace v kombinace s terapii. K takovým potížím může dojít při každém užití, dopředu se to příliš plánovat nedá, proměnných je příliš mnoho.
Píšete, že užíváte drogy od 15 let. To je období plné velkých hormonálních změn, velkých emočních výkyvů. Od 17 let užíváte intenzivně i LSD, drogy, které vyvolávají halucinace. Období dospívání bývá spojováno s hledáním sebe sama, svého místa ve společnosti, vymezování se, hledání oboru, který by vás bavil a naplňoval, hledání svých kvalit, sebevědomí, budování prvních intimních vztahů atd. Určitě sem patří i období, kdy člověk expetimentuje s drogami. Pro vás však drogy a halucinace představovaly hlavní náplň - alespoň to tak z popisu vypadá. Látky mezi sebou navíc kombinujete a to i přes to, že jste měl na drogách několik špatných zážitků. Píšete, že primárním důvodem užívání marihuany v 15 letech byly psychické problémy z dětství.
Z těchto důvodů bych vám tedy doporučila zvážit i jiné možnosti hledání pomoci, řešení psychických problémů, hledání sebe samotného a objevování toho, co v životě dál. LSD vnímám jako hodně riskantní cestu objevování sebe sama, obzvlášť v tak mladém věku, s psychickými problémy v pozadí, při kombinování drog mezi sebou. Jako bezpečnější cestu vidím třeba právě dlouhodobou individulní a skupinovou terapii, arteterapii, a to nejlépe za střízliva! Co si o tom myslíte?
Nebo jak myslíte, že bude v následujících měsících a letech vypadat váš život dál? Kde se vidíte za rok, za dva? Co vás v životě baví? Co byste chtěl dělat? Co vztahy, budoucnost?
S pozdravem a přáním hodně kuráže a odvahy hledat i jiné cesty, než jen přes halucinogeny,
Gabriela Minařík.