Extáze a neurol
Martin
Dobrý den,
potřeboval bych se zeptat na nějaké věci ohledně drog, které jsem nějak na internetu nevyčetl.
1. Bral jsem extázi asi 4 měsíce každý týden ze začátku i několikrát týdne teď v listopadu již jen jednou za dva týdny a v prosinci vůbec. Podle testu na internetu i podle pocitů trpím střední depresi a úzkostí. Chci se zeptat jak dlouho muže trvat než tyto stavy odezní po takové frekvenci užívání? Už to brát nechci.
2. Chci tento stav úzkostí řešit neurolem tak se chci zeptat. Všude na internetu píšou že lidé jsou na něm závislý a berou ho každý den. Pokud bych ho bral třeba dva měsíce dejme tomu 0.5 mg každý druhý nebo třetí den muže vzniknout závislost i při nepravidelném užívání?
Předem moc děkuji za odpovědi přeji pěkný den.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
k Vaší první otázce - opradu těžko říci, vše je hodně individuální, ale stav by se měl upravit do několika týdnů. Pokud se neupraví, bylo by vhodné navštívit nějakou z adiktologických služeb, která disponuje psychiatrem a započít spolupráci tam, aby bylo případně možné nasadit medikaci.
Ke druhé otázce - benzodiazepiny, mezi které alprazolam (Neurol a další) patří, nejsou indikovány k léčbě deprese. Jak jsem psal výše bylo by dobré započít spolupráci s adiktologickým psyciatrem, který by Vám indikoval vhodnou léčbu. Benzodiazepiny mají mohutný závislostní potenciál a nelze říci zda u konkrétního jedince vznikne závislostní porucha s nimi spojitelná. Každopádně kroky ke snížení pravděpodobnosti vzniku závislostní poruchy na benzodiazepinech jsou poměrně jednoduché - užívat je po co njekratší dobu, v co nejnižších dávkách, které ještě pomáhají a postupně je vysazovat.
Osobně bych Vám však doporučil kontaktovat některou z adiktologických služeb a dohodnout se na osobním setkání. Bohužel nepíšete odkud jste, ale pokud nám pošlete své PSČ, rádi Vám vyhledáme vhosnou službu.
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec