Darování plazmy
Tomáš
Dobrý den, dnes jsem byl poprvé darovat plazmu. Jsem 4 roky abstinentem od pervitinu který jsem užíval ve formě sniff. 3 roky jsem abstinent od alkoholu. A rok a půl již nekourim tabakove výrobky. Pred více jak čtyřmi roky jsem měl nechraneny sex take se zavislou osobou. Na začátku abstinence jsem byl testován na přítomnost hiv,aids, žloutenku a ještě něco už nevím přesně. Šlo o klasické testy v k-centru. Lhal jsem v dotazníku v sana plasma a neuvedl že jsem měl zkusenosti s drogami. Nejsem si na základě testů z k centra vědom že bych měl nějakou pohlavní nemoc či jinou chorobu. Můj dotaz vlastne je, co mi hrozí když mi najdou v testech cokoli výše uvedeného a co dělat?

Odpověděl: Amrit Sen
Tomáši, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, ale snad Vás uklidní, že Vám nic negativního nehrozí, naopak.
S největší pravděpodobností Vám výsledky testů potvrdí, že jste v pořádku a můžete být dárcem plazmy.
Kdyby testy přece jen nějakou infekci zachytily, dozvíte se o ní a budete se moci podle toho zařídit a včas se léčit. Pracovníci zařízení Vás budou instruovat o konkrétních krocích, které byste měl podniknout, kam se obrátit, nechat se podrobně vyšetřit a následně zahájit případnou léčbu.
V takovém případě by Vás však jako dárce vyloučili, proto se ověřovací testy v zařízeních tohoto typu dělají a Vaše plazma pochopitelně nebude použita.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, požehnané svátky,
Amrit sen.