Sny o drogách po vysazení
Už hodnej
Zdravím,
Užíval jsem asi 7 let 1 gram perníku(čistého) měsíčně nosem a jsem už 6 měsíců čistý. Jde o to že už přes den žádný chuťe nemám a cítím se psychicky už stabilizovanej . Zároveň ale mám nepravidelně sny, kde se mi přehrávaj situace jak sem byl někde ,nakupovat' a krásně sem se zfetoval. Kdy tyto sny ustanou??Je mi jasný ,že je to v podvědomî pořád,ale snažím se na to nemyslet a daří se mi to..
Díky

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru.
Drogové sny nejsou důvodem k panice, blahopřeji, že se držíte. Závislí je dobře znají, třeba i dlouhé roky poté, co se vzdali návykových látek. Mohou přicházet v různých periodách a intenzitách bez zjevné příčiny, daleko častěji však při, nebo po vyčerpání, emočním, nebo nejrůznějším psychickém vypětí a neznamenají, že by měl člověk drogy začít znova užívat. Čím je délka abstinence delší, tím bývají sny zpravidla méně časté. Pornost si ale určitě zasluhují.
Lidé, kteří prošli léčbou závislosti a ještě lépe i dlohodobým doléčováním, vědí, co v takových situacích dělat, jak se sebou bezpečně "zacházet". Znamená to reflektovat současnou situaci, co se v jejich životech děje, nebo dělo a číst i ve "skrytých chutích", "převlečených" za škálu jiných pocitů, zdánlivě se závislostí nesouvisejících. Také v případě potřeby umět volit vhodné kroky pro osobní pohodu a správně řešit zátěžové situace. To už je trochu "vyšší dívčí"...
Nepíšete, jestli jste se dokázal oprostit od drog sám, s léčbou, díky docházení na mítinky svépomocného společenství vzájemně se podporujících uzdravujících se a uzdravených závislých, nebo obojím.
Každý den se počítá a půl roku je krásný výkon. Neusněte ale na vavřínech, závislost je zrádná smrtící nemoc, která nepřipraveného dokáže dohnat a zlomit i po daleko delším čase.
Proto Vám doporučuji, abyste situaci konzultoval s odborníky, nebo navštívil mítink NA Anonymních Narkomanů. Pookřejete, dobijete si baterky a dozvíte se mnoho užitečného, jak abstinenci udržet a především, jak a kudy ke spokojenému, šťastnému životu, který považujeme za cíl a úzdravu závislosti.
Zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby ex-userům, lidem s předchozí drogovou zkušeností. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo obdobný typ služby.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné i anonymní služby v dosahu obratem pošleme.
Jak je podle oblasti a typu zařízení, můžete vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Na mítink NA - Anonymních Narkomanů, můžete přijít bez ohlášení.
Věřím, že budete mile překvapen pricipy, přátelstvím a radostnou podporou, díky jimž tak úspěšně dlouhé generace po celém světě úspěšně fungují:
NA - Anonymní narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/narkomani/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/a12-kroku/
NA - Narcotics Anonymous World Services
https://www.na.org/
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.