Léčba
Dlabyfairy
Chtěl bych léčbu v anonymitě určitě bez kontaktovani rodiny jsem sám nezadany bezdětný a bez jakýchkoliv závazků ale sociální nezabezpečeny.Chtěl bych vědět náklady na léčbu?A případnou nabídku zařízení

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Super, že máte touhu po zásadní životní změně, a jestli jste se ještě definitivně nerozhodl, rád bych Vás na cestě k léčbě jakkoli podpořil. Důvody, které uvádíte ve skryté poznámce jsou zcela relevantní a pochopitelné, je fajn, že máte zralou sebereflexi.
Nastoupit do léčby a léčit se samozřejmě můžete bez obav, že se to někdo další dozví od někoho jiného, než od Vás. Lékaři i pracovníci léčebných zařízení a služeb jsou povinnováni mlčenlivostí, a to jak z etických důvodů, tak ze zákona. Dokonce, pokud byste měl být v pracovní neschopnosti a pobírat nemocenskou, můžete požádat o uvedení krycí diagnózy.
Pokud nepracujete, bude potřeba, abyste se zaregistroval na Úřadě práce a jejím pracovníkům nejlépe řekl, jak věci jsou, protože Vám budou posílat dávky, tedy sociální příspěvek do zdravotnického zařízení, nebo hradit léčbu v terapeutické komunitě a určitě Vám vyjdou vstříc. I ti jsou vázáni mlčením.
Detox a léčbu ve zdravotnickém zařízení hradí plně zdravotní pojišťovny. Léčbu v terapeutických komunitách, jejíž spoluúhrada klientem se pohybuje okolo 10% skutečných nákladů, hradí až 100% sociální odbory. Znamená to, že měsíční spoluúhrada léčby klienta v terapeutické komunitě, se pohybuje od 0, ale spíš od cca 2 000 do 6 000 korun.
Z údajů v poznámce vyplývá, že nejlepší volbou pro Vás bude terapeutická komunita. Léčba: Detox + pobyt v terapeutické komunitě + dlouhodobé, poctivé intenzivní doléčování (už z "volné nohy", délka se odvíjí od potřeb klienta, pacienta)
Poplatky za léčbu se tedy v jednotlivých komunitách liší. Konkrétní údaje s kontatky, včetně náležitostí, potřebných k nástupu do léčby, najdete na stránkách jednotlivých komunit, nebo léčeben.
Většina komunit a léčebných zařízení vyžaduje doporučení, které Vám vystaví buď Váš lékař, nebo nejlépe pracovníci některé bezplatné služby pro uživatele návykových látek v dosahu, nesejde na tom, jestli zavoláte a domluvíte si schůzku v kontaktním centru, adiktologické ambulanci, AT poradně, či podobném typu služby, a to zpravidla po osobních 3 konzultacích.
Jejich pracovníci Vás provedou vším potřebným a podpoří Vás při řešení všech náležitostí.
Kontakty na služby v Ústeckém kraji:
Kontaktní centrum CSS
Teplická 31/45
405 02 Děčín IV.
Telefon: +420 736 758 931
28. října 1155/2
405 02 Děčín 1
Telefon: +420 412 591 230
E-mail: centrum(zavináč)cssdecin.cz
Web: http://www.cssdecin.cz/index.php/intervencni-sluzby/k-centrum
Ambulance White Light
Pražská 166/47
400 01 Ústí nad Labem
Mobil: +420 725 874 363, +420 602 378 312
E-mail: ambulance@wl1.cz
Web: http://wl1.cz/ambulantni-lecba/
Kontaktní centrum DRUG-OUT Klub
Velká Hradební 13/47
400 01 Ústí nad Labem
Telefon: +420 475 210 626, +420 475 211 483
E-mail: drugout@volny.cz
Web: www.drugout.cz
Terapeutická komunita White Light
Mukařov 53
411 45 Úštěk
Telefon: +420 416 797 069
Mobil: +420 602 145 461
E-mail: tk@wl1.cz
Web: http://wl1.cz/terapeuticka-komunita/
Jak sám vyhledat adiktologické služby na území celé ČR, podle oblasti a typu zařízení, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Stačí takto?
Přeji hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen