heroín
marek11122
dobry den cchem sa spytať kamarad žiadne drogy dotera neskušal dnes sa dal nahovoriť.. fajčenie heroinu je najmenšie riziko predavkovania..može sa pri fajeni zastaviť ych alebo aj srdce..hned aj pri prvej davke..doteraz nič nebral ani travu nehulil.. dostal sa do zlej partie ludi ..tak sa chcem oradiť.. mam o neho strach .. pri fajčeni ake je riziko predavkovania ..ide o heroín..dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Marku,
jestli se nepletu, ptal jste se v minulosti pod stejnou přezdívkou už i na jiné experimentování s drogami. Šlo o pervitin, MDMA, aplikování drog do žíly, někdy se ptáte za sebe, někdy - jako dnes - se ptáte za kamaráda, který je ve špatné společnosti, tentokrát v souvislosti s užitím heroinu. Zažíváte tedy nějaké krizové období, uvažujete sám o nějakých experimentech? Nebo už experimentujete s drogami, pohybujete se mezi lidmi, kteří drogy užívají? Budu ráda, když napíšete víc o tom, co je v pozadí vašich dotazů na různé drogy..
Užívání heroinu kouřením je, pokud jde o kontrolu dávky a riziko infekčních onemocnění, bezpečnější než například injekční užití. Ůčinek nastupuje celkem rychle a je možné ho i poměrně rychle zastavit. Riziko předávkování je zde poměrně menší než u jiného typu užití, např. injekčního nebo polknutí.
Nicméně pořád je tu riziko poškození dýchacích cest, riziko velkého útlumu, který může být spojen i s následnou nevolností a třeba i udušením, nebo v případě, kdy dotyčný odpadne, zneužití někým dalším (sexuální zneužití, okradení apod.).
Pokud jde o zástavu srdce nebo dechu nelze je zcela vyloučit - záleží vždy na řadě okolností, jak velký. Heroin má navíc obrovský potenciál pro rozvoj závislosti - a to jak psychické, tak fyzické. Někdy je první užití v zásadě nebezpečnější než užití další, protože člověk neví, co čekat, jak jeho tělo bude reagovat ... prostě opatrnosti není nikdy nazbyt. Určitě by bylo dobré užívat, když je člověk zdráv, cítí se psychicky i fyzicky v pořádku (ale v takové situaci většina lidí neuvažuje o užívání drog, navíc tak nebezpečných, jako je heroin), užívat pomalu, nespěchat, dát si čas, dávku si dopředu jasně stanovit a ohlídat, jakmile by se mu/vám udělalo zle, přestat, s ničím dalším drogu nekombinovat, nedokrmovat se další dávkou atd.
Žádná droga není bezpečná, žádný způsob užití není bezpečný a ani první užití není bezpečné. Bezpečné je drogy neužívat!
A pokud jde o špatnou partu - je trochu klišé domnívat se, že za případné kamarádovo užívání drog může parta a jeho snadná manipulovatelnost. Užití nebo odmítnutí drogy je v naprosté většina případů svobodné rozhodnutí a odpovědnost každého z nás. Schovávat se za někoho jiného vypovídá o nezralosti, nebo minimálně o špatném psychickém stavu.
Stačí takto?
Dávejte na sebe pozor.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.