užívání marihuany po léčbě
rodic
Dobrý den, syn užíval martihuanu a později i další drogy, jako pervitin, extázi, LSD a to i v kombinaci s alkoholem. Experimentoval s léky. Pravděpodobně po dobu okolo 3 let. Dlouho jsme o tom nevěděli. Postupně u něj vznikla závislost. V jeho 17ti letech jsme jej v únoru tohoto roku nechali nedobrovolně odvézt záchrannou službou a umístit do léčebny pro drogově závislé. Byl na tom v té době špatně, myslím, že mu to zachránilo život. Léčbu nejprve odmítal, později přijal. Absolvoval 4 měsíční pobyt. Po ukončení léčby se vrátil domů v dobrém fyzickém i psychickém stavu. Jak řekla jeho vyučující, jiný člověk. Měl z toho radost. V listopadu jsme zjistili, že opět užívá marihuanu. Uvádí, že se k ní vrátil již 3 dny po návratu z léčebny a že se jedná o frekvenci asi 1 krát za týden. K tomu pije alkohol, uvádí 6 - 8 piv cca 3 x za měsíc. Po jeho víkendové návštěvě doma u kamarádky z léčebny, která údajně léčbu nezvládla, jsem ho testoval. Byl pozitivní na thc a amfetamin. thc přiznal, amfetamin popírá. Uvádí chybu testu. Test o týden později na amfetamin negativní. Navštívili jsme adiktologa v léčebně, navrhuje doléčovací pobyt nebo ambulantní léčbu a především dodržování pravidla vylučující užívaní drog. V případě, že syn nebude souhlasit, doporučuje umožnit mu odstěhovat se a zařídit si život podle sebe. Syn, který mezitím dovršil 18 let, odmítá přestat s užíváním marihuany, o léčebně už vůbec neuvažuje. Říká, že má vše pod kontrolou, dělá to každý, brzy to bude legální atd. Navrhnout synovi odchod z domova je těžké, ale domnívám se že by to bylo v této situaci správné rozhodnutí, pokud bude dál užívat návykové látky. Doma má ideální podmínky a mám obavy, že pokud by takto pokračoval, dopadne to špatně. Pokud by odešel, mohl by si zkusit, jaké to je starat se o sebe sám a možná by dostal rozum. A nebo ne. To je samozřejmě velmi těžké rozhodnutí. Syn studuje soukromou střední školu, kterou si sám vybral a o které říká, že ho nebaví. Dříve mnoho let závodně sportoval, trénoval na reprezentační úrovni. Potom ho to přestalo bavit, ale to již užíval. Máme ještě mladšího syna na základní škole, který situaci vnímá, a domnívám se, že to na něj má špatný vliv. Ptá se, proč mu to nezakážeme, vidí, že na něj nemáme metr. Na řešení, které by případně zahrnovalo i krajní možnost odchodu z domova, se s manželkou nedokážeme shodnout. Domnívám se, že situaci řešit musíme co nejdříve. Moc mě to trápí, mám strach. Prosím Vás o názor. Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Jak sám píšete v samotném závěru, nedokážete se s manželkou shodnout na stejném stanovisku. Možná by nebylo od věci začít právě tam, najít společnou řeč, posléze postoj. Umím si představit, že to není jednoduché...
Netuším, kde žijete, ale pokud by pro Vás nebylo obtížné navštívit naše zařízení v Praze, mohli byste se ženou využít našich poradenských služeb a v osobním kontaktu s terapeutickou podporou se více do hloubky na Vaši situaci podívat. Bylo by to pro Vás přijatelné?
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel.  +420 284 824 234
GSM:   +420 739 268 527
Email:  rodice@sananim.cz
Provozní doba zařízení:
Po:  9:00 - 19:00
Út - Čt: 9:00 - 17:00
Pá:  9:00 - 15:00
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Poskytujeme bezplatné služby, je zapotřebí se pouze předem objednat na uvedeném kontaktu.
Mějte se zatím hezky, MK