Pernik
Nowis
Zdravím,mám takový dotaz týkající se pervitinu. Je mi 20 let.V neděli v 1 ráno sem šňupl 2 čáry najednou. Dal sem si toho moc takže mě to úplně vymazalo byl sem do toho opilý a hodinu sem to rozdýchával,no prostě sem se asi přejel že sem se cítil jak zombie. Asi po 15 hodinách to končilo a začínaly dojezdy. Pervitin sem měl po 3 v životě v rozmezí 13 měsíců asi zhruba vzdy po pul roce. Ale vzdy uzití jednorázově. Závislý na to nejsem prostě to byl jen vždy takovej úlet. Už 2 den se dávám do kupy nešel sem ani do práce kvůli tomu protože cítím že mě to vymazalo úplně nejvíc nemuzu prijit na normalni myslenky sem zasekaný furt ale už pomalu jím a davam do kupy žaludek a cítím ze mi je ohodně líp.Taky sem se moc potil a cítil sem jak ta chemka jde z těla pryč. Dnes je úterý a cítim se mnohem líp. Jen ten spánek ješte nebyl ono. No a na to hlavni sem se chtěl zeptat v nedelu v 1 rano sem si to dal a ve ctvrtek rano mám jízdy v autoskole. Kdybych se na to cítil a ridil bych,je vetsi pravdepodobnost ze ve slinach nebudu pozitivní? Pervitin sem mel po 7 měsících jen vyjímečně a hlavně jen jednorazově,i když sice 2 cary po sobě no. Ted mi to zas prevrátilo život na chvíli protože mám životní cíl a udělal sem tohle. Ale v žádnem pripade nemyslim na další dávku jen budu moc rád za Vaší odpověď která mi pomůže strašně moc. Děkuji že sem se mohl s Vámi podělit o můj příběh.

Odpověděl: Amrit Sen
Nowisi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Doporučuji Vám brát zkušenost jako jasnou zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to "pravé ořechové".
Nevezmete li ji vážně, čekejte další, závažnější problémy a potíže. Příště by to mohlo dopadnout hůř, v krajním případě i tak, že se předávkujete, nebo zblázníte.
Lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, je dost možné, že k nim patříte, mohou drogy, zejména halucinogeny a psychostimulanty, ale i konopné drogy, nastartovat psychickou poruchu, nebo rozvinout a prohloubit psychické onemocnění, které by se jinak nemuselo projevit. Léčba může být velmi náročná a zdlouhavá, s výhledem, že se takto postižený člověk nemusí po zbytek života úplně uzdravit, dokonce i kdyby napříště už žádné drogy neužil.
Dalším rizikem, kromě nadměrné dávky, do kterého jste se pustil, je kombinování drog, respektive pervitinu a alkoholu. K základním pravidlům bezpečnějšího užití, nebo užívání drogy je nikdy látky nekombinovat a nikdy se "nedokopávat", nepřidávat si během jedné "jízdy, která by neměla nikdy trvat déle, než přes jednu noc.
Doporučuji Vám tedy zachovat klid, odpočinout si, doplnit energetický deficit, vydatně a zdravě se najíst, doplnit tekutiny a držet pitný režim, osprchovat se a vyspat se.
Nezapomeňte na ovoce a zeleninu, pomoci mohou i vitamínové a minerální doplňky stravy, které koupíte v každé lékárně i běžných obchodech.
Se zklidněním a usínáním Vám pomůže čaj z meduňky, který pořídíte na obdobných místech.
S největší pravděpodobností by měly všechny popisované potíže postupně vymizet, maximálně v horizontu dní. Pokud by měly přetrvávat, nebo se v nejrůznější formě, intenzitě a periodě vracet i v horizontu týdnů, vyhledejte odbornou pomoc. Mám na mysli nejlépe zkušeného psychiatra - adiktologa, před kterým můžete bez obav s důvěrou vyložit "karty na stůl". Ten Vám navrhne postup, na kterém, pokud se domluvíte, díky kterému se budete moci bezpečně zkonsolidovat.
Přítomnost pervitinu se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
Detekce z krve 1 - 3 dny
Detekce ze slin je obdobná, jako z krve
Další užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Držím palce, Amrit Sen.