Dámská záležitost...
Lorra
Dobrý den...
Chtěla bych se zeptat, zda je možné vymizení menstruačního cyklu při pravidelném užívaní BZD (Lexaurin, Neurol) v kombinaci s pravidelným víkendovým užíváním pervitinu (celý víkend v tahu) ?
Děkuji za odpověď...
Lorra

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lorro,
vymizení menstruačního cyklu může být způsobeno ledasčím - nejčastěji je důvodem těhotenství, ale může jít i o další příciny, jako je třeba nízká váha spojená třeba i s poruchou příjmu potravy (klasicky se objevuje vynechání menstruace u uživatelek pervitinu, které velmi rychle zhubnou, případně dlouhodobě mají nízkou váhu) nebo užíváním neurolu, samotné užívání neurolu může vzácně způsobovat poruchy menstruačního cyklu, ale důvodem mohou být i deprese, stres, nebo naopak velký přírůstek na váze, ale také onemocnění štítné žlázy nebo vaječníků či jiné potíže. Pokud vám nebo nějaké vaší kamarádce menstruace vymizela docela, tzn. nejde jen o jeden dva vynechané cykly ročně přičitatelné uvedenému stresu, nebo rychlému poklesu na váze, pak by bylo dobré zajít na gynekologii. Rozhodně je to jeden z příznaků, které by bylo dobré konzultovat i s lékařem, který předepisuje BZD.
Už samotný fakt, že někdo užívá tyto léky (+ celé víkendy je na pervitinu), svědčí o tom, že je něco hrubě v nepořádku. Jde o látky návykové, které by se neměly užívat dlouhodobě. Pokud někdo tyto léky užívá dlouhodobě, zadělává si spíš na další potíže, než že by se mohlo něco zlepšit.
Ovšem o tom, kdo vlastně léky a pervitin užívání se nezmiňujete, nepíšete nic o tom, zda jde o léky psané lékařem a užívané podle doporučení, nebo o dlouhodobou záležitost popsatelnou spíše jako zneužívání léků, nezmiňujete ani dávkování. A to ani nemluvím o tom, že jak uvedené léky tak víkendové jízdy na pervitinu představují sami o sobě obrovské zdravotní riziko jak pro fyzické, tak psychické zdraví.
Je zjevné, že mám jen málo informací a těžko vám tedy poradím lépe.
Ať už jde o vás nebo kohokoli jiného vězte, že čím déle se potíže neřeší, ale třeba i užíváním léků pouze zdánlivě odkládají, hrozí jejich zhoršení, přechod do chronické podoby, a s tím se pak pojí i komplikovanější a vleklejší cesty k úzdravě. Čím dříve začnete hledat skutečné řešení, tím lépe. Zkuste vyhledat odbornou pomoc - nejlépe psychiatra-adiktologa a případně rovnou i gynekologa, kterému věříte a řeknete pravdu. Víte kde takovou pomoc hledat? Měla byste zájem o nějaké kontakty? Budu ráda, když napíšete víc, třeba i do skryté poznámky, případně se ozvěte, jak se situace vyvíjí.
Buďte na sebe opatrná.
S pozdravem a přáním, aby bylo lépe,
Gabriela Minařík.