rada
kavabunga
Dobry den, jsem uzivatel pervitinu, kdy drogu beru jiz od r.2005. Tedy ca 13 let kdy posledni 4 roky si aplikuji drogu nitrozilne. Nebudu Vam vypravet kolik neprijemneho tato zavislost s sebou prinasi. Vypada to, ze se neobejdu bez odborne pomoci. Co bych mel podle Vas delat? Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den,
děkujeme za dotaz a za upřímnost. Zdá se - což je nejpodstatnější - že jste upřímný i sám k sobě. Uvědomujete si, že závislost je něco, co Vám znepříjemňuje život. Uvědomujete si, že injekční užívání je nejrizikovějším způsobem - škodí Vám zdravotně i sociálně. Uvědomujete si, že třináct let je dlouhá doba a že budete potřebovat někoho, kdo Vám pomůže a bude Vám průvodcem na cestě vedoucí k léčbě, abstinenci a změně životního stylu.
Byl jste již někdy v léčbě? Jste v kontaktu s nějakým kontaktním centrem nebo terénním programem? Kde žijete? Pokud napíšete, rádi Vám obratem pošleme kontakty na vhodná zařízení ve Vašem okolí. Případně se můžete podívat na "Mapu pomoci" (https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/), kde zadejte druh služby "Kontaktní centrum" nebo "AT ambulance". Tam se můžete objednat na bezplatnou konzultaci a s pracovníky proberete svou situaci, dozvíte se o možnostech léčby (zda ambulantní nebo pobytová forma, zda nemocnice nebo terapeutická komunita) a případně naplánujete i nástup.
Rozhodnutí ke změně je na Vás, ale můžete mít někoho, kdo Vás v něm podpoří, poskytne informaci atd.
Držíme Vám palce,
Jiří Tupý