deprese
anonym
dobrý den,
mám dotaz minulý pátek jsem měla pervitin (jednu malou čáru a několikrát jsem si zakouřila z žárovky) a od té doby mám asi deprese nebo nevím co to je ale cítím se hrozně o všem moc přemýšlím a ze všeho se mi pořád chce brečet nemůžu nic dělat, v noci se mi zdají divné sny ale spím normálně, ale hned ráno po probuzení se cítím snad každý den hůř.. nechodím kvuli tomu ani do školy protože tam nezvladnu sedět v tehle stavech. drive jsem uz pervitin parkrar zkousela + extazi a marihuanu ale nikdy mi nebylo potom takhle.. vim ze bych to nemela delat (a ted vim ze to uz nikdy neudelam) protoze jsem uz driv trpela trochu depresemi chodím kvuli tomu do ted k psychiatričce, brala jsem antidepresiva cipralex ale nejak jsem je asi pred pul rokem sama prestala uzivat, ted uz taky vim ze jsem to nemela delat.objednala jsem se tam a vsechno po pravde reknu ale má volno až za dva týdny a já nevím jestli to do té doby vydržím. Nevíte co by mohlo do te doby aspon trochu pomoct ? jsem z toho uplnš vyčerpaná potřebuju chodit do školy a normalne fungovat.. v te skole mam ze vsech lidi jenom schyzu ze vidi ze mi neco je a pak je to všechno ještě horsi a bojim se že když řeknu někomu o tom co se mi děje tak se na mně vykaslou a budou se mi jenom "smát" protože takhle to bylo už dřív když jsem měla ty deprese potřebovala bych to věechno někomu říct ale nemám komu prosím o pomoc..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
a děkuju za dotaz i za důvěru.
Vypadá to, že pro vás tahle zkušenost byla celkem odstrašující. Přesto mě napadá jedna otázka - co bylo to, co vás k pervitinu přitáhlo? Přeci jenom to není zas tak běžná droga. A sama s ní máte zkušeosti i z minulosti. Čím to, že jste sáhla zrovna po něm a zrovna teď? Děje se ve vašem životě něco, co by s tím mohlo souviset?
Jinak myslím, že to, co navrhujete, by nejspíš situaci, než budete moci dorazit k lékaři, ulehčilo. Bylo by fajn mít někoho, s kým byste si mohla promluvit, komu se svěřit, aniž by vás soudil nebo opouštěl. Pokud nikoho takového ve svém okolí nemáte (skutečně není nikdo blízký, ani v rodině, kdo by měl s něčím podobné zkušenosti nebo měl alespoň pochopení?), můžete zkusit nějakou poradenskou službu nebo i telefonickou linku. Co říkáte? V Praze funguje například nonstop pražská linka důvěry tel. 222 580 697 - nonstop telefonická krizová pomoc.
Když by situace gradovala a měla byste pocit, že to prostě nejde zvládnout bez pomoci, vždycky můžete volat na krizová centra - na zmiňované lince vám najdou kontakty. Do některých je možné dorazit i osobně - v Praze je to třeba Riaps.
A pak by nejspíš pomohlo i nějaké zklidnění třeba pomocí meduňkového čaje. Ten můžete užívat bez omezení.
Poslední věc, která mne napadá - zkusila jsem se psychiatra zeptat, co máte v situaci, kdy vnímáte akutní zhoršení, dělat? Chápu, že má objednací lhůtu až za dva týdny. S ohledem na nastupující podzim a sezónní deprese je to v zásadě i celkem brzo. Ale možná by stálo za to zavolat mu ještě jednou a zkusit se zeptat na radu, co si počít v podobně akutních stavech. Není od věci mít "záložní plán".
Držím palce, aby bylo brzo lépe a kdyby bylo potřeba, znovu napište.
Zdraví,
Gábina.