Modrinky po extazi
Skels
Dobry den. Chtela bych se zeptat na jednu vec ohledne extaze. Posledni dobou, kdy si dam extazi (ne vic jak jednu za noc a ne casteji, nez jednou za ctrnact dni), se mi v prubehu vecera a rana udelaji male modrinky na stehnech...cca 1x1cm. Je to vysev nekolika modrinek, ktere za par dni zmizi...bylo to asi uz trikrat a pokazde jina extaze. Napada vas nejaky duvod, proc? Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
na podobné dotazy se takhle na dálku jen velmi těžko odpovídá. V zásadě je to tak trochu hádání. Důvodů může být samosebou více, ale nejlépe by situaci vyhodnotil nějaký odborník, nejlépe lékař, který by modřinky viděl.
Mohlo by jít o nějaký druh alergické reakce, otravy, související s užitou tabletou (která dnes ani MDMA obsahovat nemusí, zato různá pojiva a příměsi), ale také třeba o poruchu srážlivosti krve. Těžko takhle na dálku skutečně hodnotit. Určitě by neuškodilo poptat se ostatních, jestli mají podobné problémy. Zkusit se zaměřit na to, jak to s modřinami obecně máte - zda se vám dělají často, případně jak přesně ty po extázi vypadají, kdy se objeví, kdy mizí. Případně zkuste sledovat, jestli třeba po užití extáze neděláte nevědomky něco, co by mohlo mít za nasládek výsev modřinek (třeba nějaký stereotypní pohyb, změna nějakých hygienických zvyklostí - jiné tělové mléko, cokoli, co přijde do kontaktu s kůží, či něco podobného).
Snad tedy alespoň takto.
Dávejte na sebe pozor. Kdo ví, může jít o nějakou drobnou kosmetickou záležitost, ale zároveň to může být první známka toho, že i užívání extáze má nepochybně svá rizika.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.