Zoufalství
Lola
Dobrý den, můj problém je následující. Rozhodla jsem se zkoncovat s drogama(perník), ale občas se nápiju a ztrácím zábrany a perník se mi do toho vždycky nějak priplete. Pak nehorázně trpím, nejen že jsem na několik dní nepoužitelná, ale děsně toho lituju, tohle jsem přeci nechtěla, ubližuju sobě, detem a vsem co mě maj radi. Prosím o pomoc

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lolo,
a děkuju za upřímný dotaz a důvěru, kterou v naši poradnu máte.
Asi je vám jasné, že vám žádnou jednoduchou radu nedám, byť jedny se tak trochu sama vysloveně nabízí - prostě nepít alkohol a nebo pít jen tehdy, kdy nemá pervitin šanci se vám do cesty připlést.
Nicméně trochu tuším, že to není samo sebou, že se vám do toho "náhodně" pervitin připlete. Nebo jak to vidíte vy?
Osobně mne k celé věci napadá jedna myšlenka - možná to prostě s tím NE pervitinu není až tak jasné. A byť vám rozum jasně velí vyhnout se mu, z nějakého důvodu po něm nejspíš pořád toužíte. Nejspíš vám pořád dokáže nabídnout něco, čeho se vám jinde nedostává nebo čeho se jen těžko dokážete vzdát - může jít o ten pocit, co na pervitinu máte, o energii, výkonnost, vyšší sebevědomí, radost ... co vám to říká?
Dál mě pak úvahy vedou směrem k terapii, nebo poradenství. Nevím, jestli máte nějakou zkušenost s terapií nebo poradenstvím. Osobně věřím, že obojí může člověku pomoct odhalit v životě začarované kruhy, která sám nevidí nebo nevnímá, a už tím, že je pojmenuje, jim sebrat trochu síly a snížit tak jejich účinek. Někdy je pak možné pokračovat prací na sobě - zkusit se o sobě samotné víc dovědět, poznat svoje slabé ale i ty silné stránky a stavět na nich tak, abyste se mohla rozhodovat sama za sebe zcela vědomě, né pod vlivem nějaké neovladatelné touhy. Co myslíte? Co vy na to? Šla byste do něčeho takového? Dává vám to smysl?
Zdraví,
Gabriela Minařík.