Aplikace mimo žilu
Majky
Dobry den potřeboval bych poradit.. včera jsem si aplikoval pervitin nitrožilne něco šlo do žíly a neco mimo a na tom miste se mi udelala modrina a trochu to oteklo a boli me to ..chtel jsem se zeptat jak to můžu zklidnit a ošetřit sam... ? Děkuji za odpověď a popřipade co se může stát?

Odpověděl: Amrit Sen
Majky, zdravím Vás,
díky za důvěru, právě jsem odpovídal na velmi podobný dotaz.
Takto na dálku je těžké, respektive téměř nemožné určit, co přesně jste si aplikací způsobil, proto bude jednoznačně nejlepší zajít k lékaři, protože pokud se Vám defekt rozvine například do abscesu, nebo flegmóny, můžete bez včasného lékařského ošetření přijít o ruku, v krajním případě o život. Jestli je místo zarudlé a máte zvýšenou teplotu, na nic nečekejte a uhánějte na pohotovost, nebo chirurgickou, či kožní ambulanci do nejbližší nemocnice.
Podrobnější informace o boulích, abscesech a spol., také jak jim předcházet a jak se léčí, najdete v internetovém časopise eDekontaminace, který vydávají pracovníci našeho Terénního programu SANANIM:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Můžete využít i služeb nejbližšího kontaktního centra, které má ve svém týmu zdravotnický prersonál a s potížemi podobnými Vašim se setkávají velmi často, takže Vás mohou ošetřit, případně Vám napsat doporučení do zdravotnického zařízení, se kterým mají dobré vztahy a zkušenosti, nemohou Vám ale předepsat léky, které budete možná potřebovat. Navíc, většina kontaktních center má o víkendu zavřeno a věřte, není čas otálet.
Kontaktní centrum Semiramis
Ptácká 162
293 01 Mladá Boleslav
Telefon: +420 724 290 697
E-mail: k-centrum-mb@os-semiramis.cz
Web: http://blankasklibova.cz/centra/k-centrum-mlada-boleslav/
Poradenská linka: +420 724 290 697
Přikládám stručný přehled mastí, které mohou pomoci, předesílám, že ne vždy, samy o sobě:
Ibu-Hepa se používá na povrchová zánětlivá a trombotická onemocnění. Použít se nesmí na otevřené rány a u těhotných žen. Vetře se v tenké vrstvě 2-3x denně do kůže. Cena je zhruba 90 Kč.
Hirudoid se používá na tromboflebitidy (záněty žil), chronickou žilní nedostatečnost, modřiny a jizvy. Dle potřeby též vtírá se do kůže na zanícená, bolestivá místa. Stojí cca 80 Kč.
Heparoid je též vhodný na tromboflebitidy a modřiny. 2-3x denně se vtírá na postižené místo. Neaplikovat do otevřených ran. Cena je kolem 30 Kč.
Ichtoxyl se nasazuje v případě hnisavých kožních onemocnění a infikovaných plísňových onemocnění. Vtírá se 2-3x denně do postižených míst. Na akutní ekzém ho však rozhodně nepoužívejte. Stojí zhruba 30 Kč.
Betadine je vhodný na popáleniny, odřeniny, tržné rány a kožní infekce. Ne při alergii na jod. Postižená místa se jím natřou 3-4x denně, silně zanícené a zhnisané rány až 4-6x denně. Cena cca 50 Kč.
Infadolan se používá 1-3x denně na neinfikované, nehojící se rány. Cena je zhruba 30 Kč.
Calcium Pantothenicum se hodí na odřeniny, drobné popáleniny a nehojící se rány. Maže se 1-2x denně a stojí zhruba 30 Kč.
Ketazon 10% se používá při onemocnění podkoží, šlach, kloubů a povrchové tromboflebitidy. Postižená místa se potírají 2-3 denně. Cena zhruba 30 Kč.
Saloxyl je na hnisavé ekzémy a infikované mykózy. Na akutní ekzém se nepoužívá. Stojí kolem 30 Kč.
Pokud se nevyhnete dalšímu užívání, volte jinou, než injekční aplikaci, nebo neaplikujte do postiženého místa, ani jeho okolí.
Další kontakt:
Ambulantní centrum Laxus
Staroměstské náměstí 28
293 01 Mladá Boleslav
Telefon: +420 730 516 447
E-mail: ambulance.boleslav@laxus.cz
Web: https://www.laxus.cz/
https://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-hradec-kralove/ambulantni-centrum-mlada-boleslav/
Ještě k problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dostal jste jasnou zprávu od Vašeho organismu, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, počítejte s tím, že při zvoleném životním stylu bude potíží, zdravotních i dalších, přibývat.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.