zvlastni priznaky neznameho
anonymous
zdravim, je mi 18 a 4 roky kourim marihuanu pravidelne. jednoho vecera jsem si lehce zakouril a nasledujici den jsem se probudil, normalne fungoval a asi po pul hodine po probuzeni se mi dostavil zvlastni stav, kdy jsem zacal komolit slova, nedokazal jsem rict vetu spravne at jsem se snazil jak sem chtel vzdy jsem zamenil nejaka pismena a nedokazal to ovladnout pocit bezmocnosti,šok,myslel jsem ze jsem se zblaznil nasledne me zacala brnet prava strana obliceje, pote ruka i noha. silna bolest hlavy zadni casti. Tento stav brzo skoncil ale bolest hlavy zustala asi na 3 hodiny. Mel sem strach ze jsou to priznaky mrtvice tak jsem rovnou sel na vselijaka vysetreni ale nic mi neprokazali pak jsem byl na pozorovani tyden ve spitalu. Rekli mi ze mam pozitivni thc a ze je to dlouhodobym uzivanim. Prijde mi to jako kravina ze by neco takovyho zpusobila marihuana, kdyz jsem ten den ani neměl.. Od te doby normalne kourim a jsem v pohode tak nevim co to bylo :D Myslite ze to je skutecne kourenim nebo je to blbost?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den a díky za dotaz.
Píšete, že hulíte od 14 let, to je 4 roky. Nepíšete o tom kolik, ani co, nebo jak často, stejně tak nevím nic o nějakých dalších zdravotních problémech vašich, případně blízkých členů rodiny, navíc jsem neviděla žádné výsledky testů, nebyla jsem u toho, když vám je sdělovali, ani když mluvili o tom, že jde nejspíš o problémy související s užíváním marihuany, nemohla jsem se tedy ani doptat. Navíc ani nejsem vzděláním lékař ... chci tím říct, že tedy vycházím skutečně jen z velmi malého množství informací, které jste mi dodal.
Obecně  vám mohu tedy říct jen to, že to blbost není. Problém, které jste zaznamenal, může souviset s hulením. Vzhledem k tomu, že jiné důvody lékaři nejprve vyloučili, nejspíš jim právě toto vysvětlení přišlo nejvíce pravděpodobné. Zpětně to však je jen těžko doložitelné, i proto také možná nejprve vyloučili jiné možnosti.
Jak jsem psala výše, vím o vašem užívání jen velmi málo, stejně tak i o vašem zdravotním nebo psychickém stavu. Ale píšete, že jste začal hulit ve 14 letech, kdy člověk ještě stále dozrává, hledá sám sebe, jaký chce být, jaký ne, čemu se chce věnovat, dozrává i po emoční a hormonální stránce. A marihuana je látka, která velmi významně ovlivňuje právě prožívání. Věnovat se po celou dobu dospíváním hlavně užívání marihuany proto může vést k tomu, že dojde v určitém slova smyslu ke zpomalení nebo minimálně výraznému ovlivnění vývoje jak po emoční tak osobnostní stránce, a v některých případech bez pochyby v důsledku ovlivní i fyzický vývoj (v souvislosti s množstvím a frekvencí užívání, případné užívání společně s tabákem, množství pohybu, vliv na stravovací návyky apod.).
Buďte na sebe proto opatrný. Možná by nebylo od věci vzít tenhle zážitek jako určité varování. Přeci jenom zažít něco jako strach z mrtvice v 18 letech by člověka mohlo trochu vystrašit, nebo ne?
Tak či onak, budu ráda, pokud napíšete, jak se situace vyvíjí.
Zdraví,
Gabriela Minařík.