Občasné užití pervitinu v kombinaci s vyšším (vysokým) krevním tlakem spojeným s bezitou
NONAME
Dobrý den. Mám dotaz,je mi 22 let a jednou za čas (dejme tomu max 1-2 do měsíce) užívám pervitin.
Krevní tlak jsem měl v podstatě odjakživa vysoký, protože jsem nikdy nebyl sportovně založený
typ člověka a před rokem a půl mi můj obvodní lékař po naměření tlaku tuším cca 150/110
předepsal PRESTANCE 5mg, který jsem v podstatě vůbec nebral až na pár pilulek,
kdy jsem už pocítil tlak na hrudi a nad žaludkem. Za střízlivého stavu s tím problém nemívám.
Bohužel asi z 25%, mi po použití pervitinu (většinou na 2 den, kdy jsem nezůstal jen u jedné aplikace - nosem)
tak i přes hlídání si pitného režimu a konzumování aspoň jogurtu nebo něčeho malého na doplnění živin,
mě začne bolet na hrudníku, ale né přímo v úplně blízké oblasti srdce,
ale jakoby nad žaludkem a od něj směrem na srdce.
Problém je, že po nástupu efedrinu je velice obtížné jít na velkou a vypustit ty plyny taky ne a jídlo jen s největším úsilím...
Moje teorie po zkoumání tepové frekvence a rozsahu bolesti,
kdy po zklidnění za pomoci hlubokého dýchání a čerstvého vzduchu tep zpomalil,
ale bolest i po 15-20 minutách 'klidového režimu' neustávala.
Na internetu jsem narazil, že tento tlak na hrudi způsobují právě i zaražené plyny ve střevech. Je to možné? Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Ať už mají Vaše potíže a pocity somatickou (tělesně zdravotní), nebo psychickou příčinu, obojí je možné, nebo jde o kombinaci důvodů, zahráváte si s ohněm a s užíváním pervitinu budou s největší pravděpodobností úzce souviset. Při vysokém tlaku, na který, jestli jsem správně pochopil, trpíte, je užívání drog, tím spíš pervitinu, který tlak zvyšuje, vždy hrou o život.
Pokud máte z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, ať už o nich víte, či ne, které by se jinak nemusely projevit, může se Vám kdykoli, i při minimální dávce toho "nejčistšího materálu", stát, že se zblázníte.
Psychostimulanty (pervitin, kokain, extáze, atd.), halucinogeny (LSD, psilocybin, atd.), ale i THC, obsažený v konopných drogách, mohou nastartovat psychické poruchy, rozvinout a prohloubit psychická onemocnění, která se, kromě jiného, mohou projevovat podobným způsobem, který popisujete. Pokud se včas nezačne s jejich léčbou, která vylučuje užívání drog, nemusí se takto zasažený člověk už nikdy úplně uzdravit, a to i tehdy, kdyby následně nadobro drogy neužil.
Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou pomoc, nejlépe lékaře - psychiatra - adiktologa a konzultovat s ním situaci, včetně možnosti svěřit se do péče "somatickému" lékaři, kterému budete důvěřovat, vyložíte karty na stůl a který Vás podrobně vyšetří. Bez jeho seznámení se všemi okolnostmi, které by mohly s Vašimi potížemi souviset, může jen velmi těžko určit přesnou diagnózu, případně zahájit odpovídající léčbu
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na lékaře a pracovníky bezplatných služeb pro uživatele návykových látek, obratem pošleme. Služby mohou být poskytnuty i anonymně, vše s maximálním respektem k Vašemu soukromí.
Omlouvám se, nepochopil jsem úplně, co myslíte "nástupem efedrinu", v každém případě se setkáváme spíš s opačnou tělesnou reakcí, než zaraženými plyny. Po aplikaci pervitinu se často spíše uvolňují svěrače, než aby člověk trpěl potížemi "opačného" typu.
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Ani možnost, že mají Vaše potíže jinou příčinu, však nelze zcela vyloučit.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně štěstí, držím palce,
Amrit Sen.