Obsedantnĕ kompulzivni porucha a uzkosti
Tina
Dobrý den,trpím uz tři roky úzkostnĕ panickou poruchou a v poslední době se mi objevují i silné nutkavé myšlenky na sebevraždu i proti mě vůli. Jsou vyčerpávající,večer kvůli nim nemohu spát, klidně až do třetí hodiny do rána.Tři roky beru lyriku a brala jsem ji 50mg 3tbl denně. .Jsem sama s dcerou a samotu dost těžko nesu nemam podporu rodiny a tento rok byl pro mě nejtěžším v životě diky dceři a událostem co se v našem životě seběhly a nebylo jich málo. Najednou mi lyrika prestala jakoby stačit a úzkosti se zvyšovaly a objevili se nutkavé myšlenky na sebevraždu. Stále dokola. Zjistila jsem ze mi pomáhá přítomnost dospělé osoby, což v našem soužití jen matka a desetiletá dcera není dost možné. Moje psychiatrička mě doporučila k hospitalizaci, kde mě nasadili větší dávku lyriky,z 3xdenne 50 mg tobolky na 3xdenne ráno 300mg,v poledne 150 mg a večer 300mg + 10mg diazepan. Spala jsem jak miminko ale dobře mi úplně nebylo. A také jsem byla v pohodě tím, že všude dospělí, zamřížovaná okna, nikde nic co by mě svádělo si něco udělat. Propustili mě za 3 dny s tím ze jsem zalecená. Po třech dnech jsem měla vplout do normálního života a hele -ono to bylo ještě horší než před tím,víc jsem se všeho bála. Unavená jsem byla taky , postarat se o všechno a není toho opravdu po té události či se stala málo. Proste vysoké dávky lyriky mě uspavaly. Snížila jsem je na 3xdenne 125mg. (Dávám si 1tobolku 50mg+1tobolku75mg a tuto směs si dávám 3x denně. Únava už taková není, ale v noci nespím myšlenkami a úzkostí do třech do rána,ráno jsem nepoužitelná a chi spat a spát. .deprese se mi objevují taky. .a tak zkoušíme s paní doktorkou antidepresiva, ale zatím mi je ze všeho moc blbě,jsem epileptička a i přes to, že beru lyriku, která na epilepsii je, mi některá antidepresiva epilepticke stavy vyvolávají např. Argofan. ..paní doktorka už se o to moc nezajímá. A to jsme vyzkoušeli antidepresiva teprve troje.Přemýšlím sama a hledám na internetu co s tím a hledám která antidepresiva by mi sedla. Napadá vás něco, co by mohl epileptik na Obsedantne kompulzivni poruchu a úzkosti a deprese a predmenstruacni syndrom ještě při přecitlivělosti na většinu léků? A s neslo by se to s lyrikou. Vím že je to oříšek, ale taky moje dcera nemá nikoho jiného než mě a nemůžeme zůstat tak,jak je to teď. ....moc vám děkuji za odpověď. Tina

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
takhle přes internet, když Vás neznám, Vám těžko poradím. Může jenom obecně. Za tři dny Vaše potíže nikdo nikde nezaléčí. Při OCD a také při PMS mají asi největší efekt antidepresiva ze skupiny SSRI (citalopram, escitalopram, zoloft ...), při OCD často ve vysokých dávkách. Ty můžete brát i v kombinaci s Lyrikou i s epilepsií. Ale nejdůležitější a rozhodující je psychoterapie. Proto bych Vám doporučila vyhledat psychoterapeuta, s kterým byste mohla mluvit o svých potížích a společně byste hledali řešení, cestu, jak jít dál. Myslím, že bez psychoterapie to půjde těžko. Psychoterapie je na delší dobu, je potřeba docházet pravidelně. Existují i psychoterapeuti, kteří pracují na pojišťovnu, ale u většiny terapeutů se za sezení platí.
Přeji, ať je Vám líp,
s pozdravem,
VP