Jde i jiný způsob
Blaza
Dobrý den moje sestra bere drogy už si troufám říct že spadla na dno. Nechala všeho. Měla nastoupit na léčení ale nakonec že se jí nechce. Už si nevím rady řítí se do problému. Na léčení všude píšou že musí sama dobrovolně nelze to i jinak??? Ona dobrovolně nepůjde. A už léčbu akutně potřebuje dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Léčba závislosti je záležitostí dobrovolnou a to z toho důvodu, že pokud dotyčná osoba není dostatečně motivována a ochotna začít pracovat na změnách vzorců chování, neplní pak léčba účel. Motivace a ochota spolupracovat je velmi důležitá a nezbytná.
Co se týče nedobrovolných pobytů: je to tak, že pokud nastane situace, kdy je konzumující osoba v ohrožení svého života nebo svým jednáním ohrožuje své okolí, lze zavolat záchranný systém. Tato osoba je pak převezena na psychiatrii, kde je pouze po dobu, než odezní akutní stav. Nejedná se tedy o klasickou léčbu závislosti, jak jsem uváděla výše, s tou je potřeba souhlasu dané osoby. Pokud lékaři usoudí, že stav hospitalizovaného se nelepší, mohou pak požádat soud o prodloužení hospitalizace (to jsou, ale povětšinou případy, kdy je s diagnózou závislosti spojena další závažná psychiatrická dg).
Také existují tvz. ochranné léčby, ale ty bývají nařízeny soudem v rámci rozsudku v trestním řízení v případech, kdy se závislá osoba opakovaně dopouští trestné činnosti. V těchto případech může soud nařídit ochranou léčbu, ale není to pravidlo.
Pokud je pro rodinné příslušníky dostupná Praha, mohou se obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče a další blízké osoby. Spolupracovat lze i přes to, že Vaše sestra prozatím pomoc odmítá.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Přeji dostatek sil.
Mějte se hezky, Markéta Kordová