Jednorazove uziti kokainu
Julie
Dobry den, chtela bych de zeptat. K drogam mam vseobecne odpor a odsuzuju je, nicmene, vcera jsem vyzkousela malicko kokainu. Predtim jsme vypili dost alkoholu-vino. Dnes jsem celej den jak prastena, mota se mi hlava a prijdu si tak mirne mimo porad. Muze to byt nejaky nasledek kokainu? Bojim se, abych z toho nemela nejake dlouhodobe problemy. Snad to bude jen kocovina. Je mozne, ze by kokain po jednorazovem uziti zpusobil nejake poskozeni mozku/organu? Za jak dlouho bude pryc z moci/krve?
Dekuji, J.

Odpověděl: Amrit Sen
Julie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Stavy a projevy, které popisujete, budou s největší pravděpodobností s užitím kokainu bezprostředně souviset, tím spíš, že jste drogu kombinovala s alkoholem.
Potíže, pokud se na co nejdelší čas vyhnete konzumaci drog, alkoholu, včetně psychoaktivních léků, by měly samovolně vymizet v horizontu hodin, nejpozději dnů.
Každý člověk je nezaměnitelný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady jejich užívání i jednorázového užití, se mohou u jednotlivců lišit.
Další neznámou ve Vašem příběhu je skutečnost, že nemůžete vědět, jakou drogu, nebo směs látek, často velmi nebezpečných, kterými distributoři drogy kvůli vyšším ziskům ředí, jste vlastně užila.
Lidem, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, může i jednorázevé užití minimálního množství té "nejčistší" drogy, způsobit závažné potíže, nastartovat, či prohloubit psychické onemocnění, které by se jinak nemuselo projevit. V důsledku to znamená, že se v podstatě kdykoli po užití nejen psychostimulantů, mezi které kokain patří, ale i po užití THC, obsaženého v konopných drogách a zejména v souvislosti s užitím halucinogenů, může stát, že se zblázní. Léčba psychických poruch a nemocí, díky kterým může být člověk "vykolejen" z běžného života, může být náročná a zdlouhavá. Stává se, že se takto zasažený člověk nemusí už nikdy úplně uzdravit, a to i tehdy, když následně po zbytek života žádnou drogu neužije.
Ať už jsou důvody jakékoli, dostala jste jasný signál od Vašeho organismu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nevezmete li zprávu vážně, riskujete ještě závažnější potíže a problémy.
Proto na Vás apeluji, abyste se napříště drogám obloukem vyhnula.
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
https://www.vice.com/cs/article/8q9pab/co-se-stane-s-vasim-telem-kdyz-budete-kombinovat-ruzne-druhy-drog
https://refresher.cz/39313-Michani-drinku-travy-nebo-kokainu-nemusi-dopadnout-dobre-Jake-pocity-vyvolavaji-kombinace-ruznych-drog
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/69/57/Strucny-prehled-nekterych-nejcastejsich-mytu-a-fakt-o-drogach
http://www.drogmem.cz/sub/memy/drogove-mixy/
Přítomnost kokainu se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči do 12 - 24 hodin
Detekce z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Doba, po kterou lze kokain zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Kdyby se Vás měly zmíněné, nebo obdobné potíže držet v horizontu týdnů, nebo se v nejrůznějších periodách a intenzitách vracet, vyhledejte odbornou pomoc a vyložte karty na stůl, nikdo Vám hlavu neutrhne. S velkou pravděpodobností se Vám případným přechodným nasazením antipsychotik uleví a rychle se skonzolidujete. V případě potřeby Vám lékař, nejlépe psychiatr - adiktolog, může navrhnout nejvhodnější formu terapie.
Nechci Vás děsit, snažím se popsat všechny možnosti a cesty, které by mohly přicházet v úvahu. Pravděpodobnější však je, že se v době, kdy budete odpověď číst, budete cítit lépe.
Ještě před rozloučením, jistě víte o jiných možnostech a příležitostech, jak se pobavit lépe a bezpečněji, než takto tahat čerta za ocas.
Kdybyste se na cokoli potřebovala doptat, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.