Pomoc pro sestru
Diana
Dobrý večer. Potřebovala bych pomoc pro svou setru, máme s rodiči podezření, že během letních prázdnin začala koketovat s pervitinem. Je jí 18 roků, v letošním školním roce by měla maturovat, byla bych moc nerada kdyby si pokazila život.
Děkuji za jakou koliv radu, nevím jak s ní o tom mluvit ani co jí vlastně nabídnout. Jsem sice o 8 roků starší a mám už svou rodinu, ale vždycky jsme si byly hodně blízko.
Diana xxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Diano, dobrý den.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, snažíme se o zachování anonymity všech pisatelů.
Je fajn, že píšete a sháníte si informace. Také je hezké, že máte se sestrou hezký a blízký vztah a není Vám lhostejné, jak se její další život bude odvíjet.
Píšete, že máte podezření, že by sestra mohla experimentovat s pervitinem. Níže v odkaze přikládám info o této látce, mrkněte se na to, zda by popis účinků mohl odpovídat. Také je dobré si všímat, jak se chová doma, zda se změnily třeba nějaké návyky, jak se stravuje (konzumenti pervitinu méně jedí), jak se třeba změnil, její způsob oblékaní a celkově životní styl, způsob řeči (konzumenti dost často zrychleně drmolí), s jakými lidmi se stýká, zda chodí domu, tak jak se s rodiči dohodne, jak bude vypadat školní docházka a prospěch, zda neproběhne nebo neproběhla změna žebříčku hodnot, opuštění nebo vynechávání zájmů, koníčků, běžných zálib...
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Dále bych doporučila mrknout na tyto informace pro rodiče a blízké, můžete tyto informace předat i rodičům a společně se domluvit na dalším vhodném postupu. Každý z Vás může zaznamenat část změn, lidově řečeno - víc hlav, víc ví. Pokud byste měli zájem o bližší seznámení se s touto oblastí a více a podrobněji se v osobním kontaktu poradili co a jak dál, můžeme Vám doporučit kam případně zajít. Postačí jen uvést, jaká města máte v dobré dostupnosti.
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Prostudujte informace, domluvte se s rodiči a ozvěte se.
Zatím se mějte hezky, v případě dalších dotazů neváhejte napsat.
S pozdravem, MK