Poradna
Jaja
D den rozhodla jsem se ze bych zkusila poradnu pro rodiče ,jsem k těmto věcem skepticka ale třeba po první návštěvě zmenim názor .
Situaci se synem ...nemůžu na to přestat myslet nevím jak si to mám vyndat z hlavy a dle vašich rad žít svůj život ....
Prosím pošlete mi c do Mostu .to je nejblíž .a pak ještě nevíte jak to probíhá ,jesli musím mluvit před ost rodiči ,nebo půjdu někam sama k psychologovi? ? Dekuji za odp Jaja

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jajo,
skvělé, že jste našla odvahu.
Abych si byla jistá, že najdete pomoc, zkusila jsem do organizace zavolat a zeptala se na podrobnosti. V tuto chvíli mám pro vás tedy dvě možnosti, kam byste se mohla v Mostě obrátit. Obě zařízení provozuje organizace Most k naději a obě sídlí momentálně z důvodu rekonstrukce na jednom místě, najdete je tedy na této adrese:
Most k naději
Krizová poradna a Centrum pro rodiče a následnou péči
J. Seiferta 2159, 434 01 Most
První možností je Krizová poradna. Sem se obrací lidé v těžké životní situaci, kdy jim dochází síli, neví, jak si pomoci, co dělat, kam se obrátit. Určitě je to dobrá možnost hlavně v případě, když pro vás bude v první chvíli důležité posílit trochu sama sebe, dát se do pořádku a sebrat síli na další řešení a boj se situací u syna. Podrobnosti najdete zde. V zásadě však stačí zavolat na tel.č. 728 697 202 a objednat se, nebo dorazit bez objednání v pondělí mezi 11:30-17:30.
Druhou variantou je Centrum pro rodiče a následnou péči. Sem se obrací rodiče dětí, nebo i partneři těch, kteří užívají drogy. Sem se můžete obrátit pokud byste v první řadě chtěla řešit syna a nikoli sebe samotnou. Tel.č. 777 736 943, web zde.
Postarat se sama o sebe a nějak vyřešit situaci se synem, jsou pro vás možná dvě neoddělitelné věci. A i díky tomu, že obě služby sídlí v jednom místě, není problém, abyste z jedné přešla do druhé, podle toho, co budete více potřebovat. Sama bych se však přimlouvala za to, abyste začala u sebe. Věřím tomu, že jakmile se vám trochu uleví, najdete dost sil i na to ostatní. Ráda bych vás proto alespoň takhle na dálku podpořila v tom, abyste zkusila upřednostnit sebe, svoje duševní zdraví, před synovým užíváním drog. Zasloužíte si podporu, porozumění a úlevu.
A na vyhodnocení toho, jestli vám návštěva poradny něco přináší, si zkuste dát víc času, než jedno setkání. Někdy s člověkem emoce, nové informace a otázky "mávají" tak silně, že odchází po první schůzce domů spíš zmatený, než s velkou úlevou. Ale sama uvidíte. Rozhodně se nemusíte v první chvíli bát nějakého hromadného setkání s dalšími rodiči. Čeká vás individuální schůzka s jedním nebo dvěma pracovníky, v místnosti, kde vás nikdo nebude zhruba hodinu vyrušovat. Setkání je zdarma, stačí se opravdu jen objednat.
Budu ráda, když dáte vědět, kam jste se nakonec rozhodla objednat, případně jaké jsou vaše první dojmy.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.