Neurol
Janys
Dobrý den,
již celá léta beru antidepresiva. vystřídala jsem Remod, Escitalopram a nyní Venlafaxin. Léčím se s panickou poruchou. Též celá léta beru Neurol. Je mi 32 let. Antidepresiva beru od 20 let. Po plicní embolii u mě nastoupila panická porucha. Záchvaty byly četné. Nyní se mi obstojně daří záchvaty zvládat psychoterapií. Až na derealizace. Chci se zepatat, již delší dobu beru 0,5 neurol podle potřeby a to 1/4 prášku této síly. V poslední době si vezmu 1/4 2x do týdne. Ale cítím nespavopst, jsme podrážděná, mám zhoršenou paměť, nevolnost, závratě, únava, slabost, malátnost.... Mohou to být abstinenční příznaky? I když se mi zdá, že toho léku moc neberu, ale co je v tomto případě moc, že? Můžete mi prosím eventuálně poradit, kam bych sem ohla obrátit o pomoc s odvykáním? Jsem z Brna.
Moc Vám děkuji.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Vaše potíže s největší pravděpodobností vůbec s Neurolem nesouvisí. U tohoto dávkování se nedá mluvit o závislosti ani o abstinenčních příznacích. To je opravdu moc málo a hlavně nepravidelně. Pokud se Vám obstojně daří zvládat záchvaty, tak bych klidně ten Neurol takhle nechala. Čím lépe budete s pomocí psychoterapie ty záchvaty zvládat, tím míň budete užívat Neurol. Ale opravdu čtvrtinka nepravidelně není žádný problém. Vaše příznaky mohou souviset s čímkoliv jiným, stres, deprese, starosti, ale klidně i něco jiného. Doporučuju navštívit lékaře a popovídat si s ním o tom, i s psychologem probrat, jestli se ve Vašem životě v poslední době něco neděje.
S pozdravem,
VP