Nateklé tělo

Anys

Dobrý den,užila jsem extázi a po skončení jejího účinku mi nateklo tělo,hlavně nohy mám je uplně těžké a docela to bolí. Už to mám 2 dny.
Léky beru antikoncepci a antidepresiva
Tak bych se chtěla zeptat jestli to přejde samo nebo stim musim něco dělat.Děkuju

Odpověděl: Gabriela Koryntová

Dobrý den,

bohužel nejde takové příznaky vyhodnotit na základě dotazu přes internetovou poradny.

Podobné příznaky nebývají s užíváním extáze běžně spojovány.

Nabízí se proto více možných vysvětlení:

- mohlo by jít o příznaky, které nesouvisí s užitím extáze - tím pádem by se ale mohlo jednak třeba i o vážný zdravotní problém!!! Nejrozumější by bylo urgentně vyhledat lékaře.

- mohlo by jít o příznaky, které souvisí s užitím extáze, těžko však přesně definovat, jak by mohlo užití souviset s otoky končetin. Napadá mne snad jen nějaká celkové alergická reakce na některou z chemických látek v extázi obsažených. Co když však extáze nastartovala vážnější zdravotní problém? Nebylo by lepší vyhledat lékaře?

- může jít jen o váš vlastní pocit, že jsou končetiny oteklé, a i tento pocit by mohl souviset s užitím extáze, ale místo alergie by šlo o psychické následky. V lepším případě by pak příznaky samy v řádu hodin až dní zmizely, v horším případě by se naopak prohlubovaly. Pokud by potíže nemizely, bylo by lepší vyhledat v horizontu pár dní až týdnů lékaře, psychiatra, který by dokázal předejít přechodu psychických obtíží do chronicity, a to třeba i pomocí medikace.

Víte s jistotou, že vám tělo nateklo (je vám oblečení malé nebo těsné?). Všiml si toho i někdo další. Má někdo, kdo užil to samé co vy, podobné příznaky? Nebo vnímáte otok spíše subjektivně, resp. máte ten pocit, že nohy natekly a jsou těžké, byť tomu tak reálně možná ani není?

Ať už je to jakkoli, není v naší moci váš stav vyhodnotit. Ve všech případech bych vám proto doporučila navštívit lékaře. Může jít o stav, který je dán jen vaší vlastní psychikou a sám se srovná, ale stejně tak může jít o velmi vážný psychický nebo fyzický stav, jehož léčba se bude komplikovat tím spíše, čím déle nevyhledáte odbornou pomoc.

Stačí to v tuto chvíli takto?

Kdybyste potřevala kontatky, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná.

S pozdravem,

Gabriela Minařík.