Trava
Anonym
Dobrý den před měsícem a 21dny jsem zkusil trávu řekl jsem si že je to naposled, ale po 1mesici od užití se mi ten pocit jak kdybych byl zhuleny vrátil a potom po 21 dnech znova nevíte kdy tyto pocity vymizí?
Díky mám strach

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkuji za dotaz i za důvěru.
To, co se vám pravděpodobně děje, se nazývá flashback. Jde o následek, který skutečně nejspíš souvisí s užitím marihuany, kdy i bez užití se vám vrátí zážitek z okamžiku, kdy jste byl pod vlivem. Většinou je to na poměrně krátkou dobu, nicméně může to být v nečekaných a nevhodných okamžicích a tudíž velmi nepříjemné.
Jestli se vám budou flashbacky vracet, nebo kolikrát, nelze s jistotou říct. Zatím máte za sebou dva takové zážitky, což může znamenat, že byste se měl marihuaně a dalším psychotropním drogám zcela vyhnout, protože by se vám mohly podobné zážitky opakovat. Pokud se toho budete držet, může se stát, že se už zážitek nebude opakovat. Nicméně vyloučit to nelze. V případě, že by se takové situace opakovaly, zvyšovala by se frekvence, pak nezbývá než zajít k odborníkovi, nejlépe psychiatrovi, který by vám po konzultaci s vámi nejspíš na nějakou dobu nasadil léky, které by těmto stavům mohli pomoci do budoucna zabránit. V situaci, kdy dojde k flashbacku je dobré zkusit nahlédnout, co se děje - tj. uvědomit si, že jde o flashback a že by měl tedy velmi rychle odeznít, pokusit se zůstat v klidu a později se zamyslet nad tím, jestli není něco konkrétního, co ho vyvolalo.
Pokud byste potřeboval kontakt na odborníka, napište, jaká větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakt.
S pozdravem a přáním, aby bylo vše v pořádku,
Gabriela Minařík.