Kokain
Jan
Dobrý den, bral jsem kokain cca 3 roky 1x za 14 dní. Rozhodl jsem se přestat a i po roce a půl abstinování, zhruba po třech měsících přichází týden až dva kdy na si na drogu vzpomenu tak 50x za den. Potom to ustoupí a zase si na ní pár měsíců ani nevzpomenu. Myslím že to není ani tak chut na drogu ale spíš strach z ní. Dnes ráno otevřu oči a první co mi proletí hlavou kokain. A v hlavě se mi honí i myšlenky že jednou to trápení skončí. Děkuji

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Honzo,
díky za dotaz.
Za rozhodnutí k abstinenci vás musím velmi pochválit. Jak sám píšete, udržet abstinenci však nemusí být úplně jednoduché. Takové už drogy jsou. Lze určitě přestat sám od sebe, někomu to jde, ale častěji je třeba projít terapií. Obecně vzato totiž - jednak k samotnému rozhodnutí o užívání drog vedou nějaké psychické či psychosociální příčiny či jejich kombinace, kterým je vhodné se věnovat, abyste oslabil jejich nepříliš pozitivní vlivy a dopady na chování a prožívání. Zároveň také samo užívání může přinést určitou sumu složitostí, kterým je dobré se strukturovaně věnovat. A v neposlední řadě i běžný život a jeho dynamika (především vztahy) přinášejí složité podněty, které naši psychiku ovlivňují.
Nápad si o tom s někým promluvit je dobrý. Patříme ve světě mezi špičku v tomto oboru co do nabídky kvalitních služeb i pracovníků. Rád vám nějaké pracoviště doporučím, když budete chtít a napíšete mi, které větší město je pro vás dosažitelné.
Tak dejte vědět, jak se vám daří a zda stojíte o kontakt.
S pozdravem J.Chudomel