jidlo
choose life
Dobry den, mam asi zvlastni dotaz. Driv jsem fetovala par let takze s jidlem jsem to mela ruzne. Pak jsem byla v komunite takze jidlo bylo, pravidelny, ale zadna slava, nicmene jedla jsem celkem normalne pokud vim. Normalne jsem jedla i na drogach, akorat nebyl casto x dni cas a chut, chapete... No a budou to dva roky co jsem venku z lecby, a posledni asi pul rok pozoruju takovou zvlastni zmenu, jakoby jim mnohem vic nez driv a vlastne mam skoro furt hlad, ale kdyz jist zacnu tak vlastne mam problem dojist, asi je to spojeny nak s psychikou nebo nevim, protoze spis to je v hlave ze mam jakoby furt strach abych se najedla, i kdyz penize mam (nikdy jsem nemela naky financni problemy nebo hlad), no proste je to hrozne divny a komplikuje mi zivot na to furt myslet. Tak me napadlo, jestli to nemuze souviset s tim jaky jsem driv davala svymu telu masakry a jedy, ale asi je to blbost po takovy dobe? Dekuju. Jo a jeste bych se rovnou zeptala, kdyz si zahulim nemusi me to polozit ne? Jakoby mam chute vylozene na travu, nic jinyho nechci a nechci se ani zhulit ale uz je to neunosny ty chute, vzdycky chvili dobry a uderi to o to vic. Snazim se to delat vse jak se ma ale nekdy to nejde, ted toho mam hodne (neodkladny zkousky ve skole co jsem uz odlozila) tak je to asi z toho ze se mi nechce, nedokazu s tim bojovat to me stve, mate radu jak na to? Dik :-).

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj velký obdiv a respekt, že se držíte.
Potíž, kterou popisujete, není u bývalých uživatelů drog nijak vzácná, ani po takové době.
Je moc fajn, že píšete, problém se dá úspěšně zpracovat a dostat svoje tendence k přejídání pod kontrolu.
Z minima informací netuším, nakolik je Vaše chuť k jídlu adekvátní Vašemu životnímu stylu a genetické výbavě, ani jestli jste se po léčbě v komunitě poctivě a dostatečně dlouho doléčovala. To vše může hrát ve Vašem příběhu důležitou roli.
Pokud jste se dostatečně dlouho nedoléčovala, není se čemu divit. Pokud ano, máte jedinečnou možnost spojit se s odborníky se kterými jste spolupracovala a vše s nimi otevřeně dopodrobna probrat.
Ptáte se mě na "hulení".
Překvapuje mě to, protože byste odpovědi na otázky tohoto typu měla mít už dávno spolehlivě "zaryté pod kůží".
Kromě toho, že budete už navždy ohrožena progresem závislosti, ať už jakéholi typu a měla se vyhnout konzumaci všech psychoaktivních látek, byste měla vědět, že konopné drogy zvyšují chuť k jídlu a u závislých, kromě jiného, aktivují právě sklony k nekontrolovanému přejídání.
Pokud jste podcenila dlouhodobé doléčování, které je nedílnou součástí léčby, má li být úspěšná, je na čase začít, nebo navázat právě teď, i po takové době, případně se spojit s odborníky, kteří se zabývají nutričním poradenstvím, nebo poruchami příjmu potravy.
Cílem léčby závislosti není abstinence sama o sobě. Ta je nezbytnou součástí cesty k úzdravě. Za úzdravu považujeme schopnost žít spokojený, šťastný život, v kvalitních mezilidských vztazích i k sobě samému. A to, jestli správně chápu u Vás nějak "hapruje".
Pokud nevíte, kam a na koho se obrátit, kde navázat, či obnovit spolupráci, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na odborníky obratem pošleme.
Jak je podle oblasti a typu zařízení můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Neklesejte na mysli, jsme v dlouhodobém kontaktu s klienty, respektive bývalými klienty, jejichž příběhy se podobaly Vašemu, a kteří i dlouho po léčbách řešili obdobné potíže. Dnes se jim daří, žijí spokojený život. Nebáli se kontaktu s odborníky, nezůstávali v problémech sami.
Přeji Vám vše dobré, držím palce.
Kdykoli napište, Amrit Sen.