Jak přestat brát drogy
Tynka123
Dobrý den,
Můj dobrý kamarád, začal brát drogy.
Je na tom hodně špatně už dluží peníze kde se dá a všechno kvůli drogám ztrácí.
Chtěla bych mu nějak pomoct ale nevím kde začít. Myslím že do nějaké léčebny by nešel, je tu i jiný řešení prosím? Je to ještě student a musí se učit.
Děkuju moc za jakoukoliv odpověď co by mi pomohla.

Odpověděl: Markéta Kordová
Týnko, dobrý den.
Je od Vás moc hezké, že máte o kamaráda starost a jeho život Vám není lhostejný. Je, ale také třeba myslet na sebe a svojí vlastní bezpečnost, abyste se kvůli tomu sama nedostala do potíží. Pomáhat někomu z drog není snadné a pomáhající, blízké, to většinou stojí dost vlastních sil, dostávají se leckdy až na pokraj svých možností. Můžete pro začátek prostudovat informace pro blízké osoby, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html .
Dále by nebylo od věci dojít se někam osobně poradit, abyste věděla jakých chyb se vyvarovat, aby Vaše pomoc byla účinná a především bezpečná. Netuším, kde žijete, pokud je Vám Praha dostupná, můžete využít našich služeb v Poradně pro rodiče a blízké závislých osob a poradit se v osobním kontaktu. Bezplatně a nezávazně, můžete i anonymně.
Informace a kontakt, zde: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pobytová léčba není jediné řešení, existují ambulantní programy nebo je také možnost individuálních pohovorů, dle domluvy. Ať už jde o jakoukoliv formu léčby, je třeba, aby dotyčný s tím souhlasil a měl dostatek motivace se svou situací něco udělat, bez toho to jaksi nejde. Neuvádíte, zda jste na toto téma s kamarádem mluvila, jak se k této možnosti staví...
V případě, že žijete někde úplně jinde, tak napište, jaká města máte dobře dostupná, pokusíme se Vás co nejvhodněji nasměrovat jinam.
Pročtěte si informace, pokud se budete potřebovat na něco doptat nebo budete chtít k tomu cokoliv doplnit, ozvěte se kdykoliv znovu.
Mějte se zatím fajn.
S pozdravem, MK