Mdma
Karolina
Dobrý den, chci se zeptat. Od stredy do soboty jsem uzivala mdma. Dohromady za ty 4 noci to byl necely gram. Vzdy jsem si to davala do piti a obcas jsem u toho pila i alkohol. Od pondelka co jsem se z festivalu vratila mi je hrozne. Prijde mi, ze kazdy den to je horsi a horsi. Mam zalehle usi, nedokazu se soustredit, nevybavuju si presne co jsem predesly den delala chce se mi brecet z pocitu ze uz mi tenhle stav zustane. Mam takovej maglajs v hlave, jsem furt hrozne unavena nevim jak presne to popsat. Vubec nevim co s tim mam delat, uz to nikdy nechci! Normalne to neuzivam a jak stim nemam zkusenosti, tak jsem to prehannala. Nevim, jestli si nezajit k doktorce, dneska se mi zatocila hlava a malej zo semnou seklo. Poradite mi prosim jak dal? Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Karlolíno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, znepokojení a trýzeň z tak nepříjemného stavu.
Jak situace popisujete, prošla jste toxickou psychózou, nebo předávkováním, případně závažnějšími interakcemi, díky mixu MDMA a alkoholu.
Tak, či tak, dostala jste jasný signál, zprávu od Vašeho organismu, že drogy pro Vás nejsou to pravé ořechové a měla byste se jim napříště obloukem vyhnout.
Pokud si dáte na co nejdelší dobu oraz od VŠECH drog i alkoholu, měly by potíže v horizontu hodin, nejpozději dnů, postupně vymizet. Jestli se Vás budou držet, nebo se v jakékoli formě opakovat, či vracet, vyhledejte odbornou pomoc, nejlépe lékaře, mám na mysli psychiatra - adiktologa, který bývá součástí týmů adiktologických ambulancí, AT poraden, ale i kontaktních center a dalších zařízení, které poskytují bezplatné služby uživatelům návykových látek, nebo lidem, kteří mají v souvislosti s užitím drogy psychické a další potíže.
Snad je Vám už v tuto chvíli výrazně lépe, jestli ne a trýzeň Vám přijde neúnosná, vyhledejte lékařskou pomoc ihned.
Další možností je volat na poradenské linky našeho pražského Kontaktního centra SANANIM.
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
V případě, že byste se někdy rozhodla znova riskovat (už vždy pro Vás budou mimořádně rizikové všechny halucinogeny, psychostimulanty a konopné drogy, a to i při minimální dávce "nejčistšího materiálu", i kdyby jste drogy nemixovala), dodržujte pokyny, návod pro snížení rizik v souvislosti s užitím MDMA, nebo dalších drog:
Doporučuji Vám především opatrnost.
MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, školáckou chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, umožníte organismu regeneraci a snížíte riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku.
Kdykoli napište, Amrit Sen.