Tráva
luk82
Dobrý den asi 3roky jsem intenzivně hulil (2-4g/den). Ovšem začal jsem si uvědomovat, že takový život mě nebaví- ráno zahulit, jít do práce- přijít z práce a znova hulit. Takže jsem odjel pryč od všech aby mě nikdo neotravoval co se hulení týče. Můj hlavní problém je nechutenství, nervozita a výbušnost. Snažím se držet v klidu, ale občas mě nervy dostanou. Je nějaký přípravek, který by mi pomohl od mých problémů? Případně nějaká určitá rada jak nad tím vyzrát?

Odpověděl: Amrit Sen
Luku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Máte můj obdiv a respekt, že jste se rozhodl svoje užívání řešit a že se držíte. Rád bych Vás jakkoli podpořil v aktivitách směrem ke spokojenějšímu životu.
Změna prostředí může sice bývá prospěšná, sama o sobě však řeší problém jen dílčími způsoby a z dlouhodobějšího hlediska  většinou nestačí.
Příznaky a potíže, které popisujete, nejsou nijak vzácné, naopak, jsou u lidí, kteří abstinují kratší dobu, bez odborné podpory, velmi typické.
Ptáte se na "přípravek", ten však neexistuje, s výjimkou toho, že by u Vás šlo o psychickou poruchu, nebo nemoc. Pak by pro Vás bylo nejvýhodnější kontaktovat psychiatra - adiktologa, který bývá součástí týmů zařízení, poskytujících služby uživatelům, nebo bývalým uživatelům drog a vše s ním otevřeně podrobně probrat. Ten by Vám pak, pokud by to bylo na místě, navrhl adekvátní medikaci. Z mého hlediska však pro Vás bude daleko výhodnější některá s forem ambulantní psychoterapie, případně obojí.
Doporučujuji vám tedy zavolat například do adiktologické ambulance, AT poradny, případně do kontaktního centra, nebo podobné bezplatné služby a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Získáte přijetí, pochopení a užitečné informace. Při naprosto nezávazné a budete li si přát i anonymní konzultaci, vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete podniknout, jakých chyb se vyvarovat, případně na jaké další specialisty se s důvěrou obrátit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na odbornou podporu obratem pošleme.
Jak můžete potřebné kontakty, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se spojit s pracovníky našeho specializovaného programu pro (i bývalé) uživatele THC a konopných drog, Denním stacionářem v Praze:
Denní stacionář (DST) SANANIM
Konzultace a skupina pro uživatele marihuany
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/thc-program.html
Řadu užitečných informací k problematice konopných drog, včetně možnosti on-line léčby, najdete na našem specializovaném webu:
Končím s hulením, nová verze aplikace - programu pro uživatele konopí, kteří se rozhodli s hulením skoncovat, nebo ho omezit: https://koncimshulenim.cz/
Stačí takto?
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Nezůstávejte v náročné a věřím i trýznivé situaci sám. Jednejte a kontaktujte odbornou podporu.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.