Za jak dlouho z těla vymizí drogy?
Kačenka
Dobrý den, chci se zeptat. Od stredy do nedele jsem byla na festivalu a kazdy vecer jsem mela mdma. Dnes uz je streda a prijde mi, ze dnes je mi nejhur. Jsem strasne unavena, nedokazu se soustredit, chce se mi brecet a nevim co s tím mam delat. Koupila jsem si v lekarne tekuty doplnek stravy. Jmenuje se to “speed8” neco proti unave, nevim jestli si to mam brat. Dnes uz jdu do prace a potrebovala bych normalne fungovat. Normalne drogy neberu, jen na festivalech a je mi divny ze uz to jsou 3 dny a furt se citis hrozne. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Kačenko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Žádná "povzbuzovadla", léky, nebo potravinové doplňky proti únavě, včetně energy drinků, si určitě neberte, ty Váš stav jenom zhorší. Co potřebujete, je uklidnit se, odpočinout a vyhnout se všem drogám i alkoholu. Píšete, že se nepříjemné stavy táhnou už třetí den. Zvažte tedy návštěvu lékaře, nebo některé adiktologické služby.
Právě jsem odpovídal na obdobný dotaz. Nevím, jestli je Váš, s jiným nickem, na tom nesejde, jen, že i moje předchozí odpověd sedí na Vaši situaci.
Pro doplnění tedy přikládám jeho kopii:
Chápu Vaše obavy, znepokojení a trýzeň z tak nepříjemného stavu.
Jak situace popisujete, prošla jste toxickou psychózou, nebo předávkováním, případně závažnějšími interakcemi, díky mixu MDMA a alkoholu.
Tak, či tak, dostala jste jasný signál, zprávu od Vašeho organismu, že drogy pro Vás nejsou to pravé ořechové a měla byste se jim napříště obloukem vyhnout.
Pokud si dáte na co nejdelší dobu oraz od VŠECH drog i alkoholu, měly by potíže v horizontu hodin, nejpozději dnů, postupně vymizet. Jestli se Vás budou držet, nebo se v jakékoli formě opakovat, či vracet, vyhledejte odbornou pomoc, nejlépe lékaře, mám na mysli psychiatra - adiktologa, který bývá součástí týmů adiktologických ambulancí, AT poraden, ale i kontaktních center a dalších zařízení, které poskytují bezplatné služby uživatelům návykových látek, nebo lidem, kteří mají v souvislosti s užitím drogy psychické a další potíže.
Snad je Vám už v tuto chvíli výrazně lépe, jestli ne a trýzeň Vám přijde neúnosná, vyhledejte lékařskou pomoc ihned.
Můžete rovněž volat na poradenské linky našeho pražského Kontaktního centra SANANIM.
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
Provozní hodiny:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
V případě, že byste se někdy rozhodla znova riskovat (už vždy pro Vás budou mimořádně rizikové všechny halucinogeny, psychostimulanty a konopné drogy, a to i při minimální dávce "nejčistšího materiálu", i kdyby jste drogy nemixovala), dodržujte pokyny, návod pro snížení rizik v souvislosti s užitím MDMA, nebo dalších drog:
Doporučuji Vám především opatrnost.
MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, školáckou chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc.
Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, umožníte organismu regeneraci a snížíte riziko vzniku závislosti.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
V každém případě budeme klidnější, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.