pracovní neschopnost
myška
Dobrý den,
jak postupovat,kam zajít,abych se mohl jít léčit ze závislosti na drogách.Mohu zajít za svým obvodním lékařem,který mi dá doporučení,nebo kontaktovat přímo nějakou léčebnu?Když bych byl hospitalizován,mohu na léčení dostat pracovní neschopnost?
Děkuji za zpětné info.

Odpověděl: Amrit Sen
Myško, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry. Rád bych Vás povzbudil ve Vašem rozhodnutí, věřím, že k němu máte důvody a reflektujete potřebu léčby.
Máte za sebou důležité, rozhodující kroky na cestě k úzdravě, přiznal jste sobě i někomu dalšímu problém a kontaktoval jste odbornou podporu a pomoc.
Čeká Vás běh na delší trať. Tou nejlepší zbrojí Vám budou kuráž, vytrvalost, otevřená mysl a upřímné srdce. Do začátku od každého aspoň trochu.
Kujte železo, dokud je žhavé, jinak by se mohlo stát, že se dobrý úmysl rozpustí v dalších dávkách. Jednejte, podnikejte další kroky. Nemusí být sedmimílové
Zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenství uživatelům návykových látek a domluvte si termín schůzky. Není nad osobní pohovor.
Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Získáte pochopení, podporu, pomoc, obdiv a respekt, že jste dokázal přijít sám.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Seznámí Vás s možnostmi a typy léčby, jejím průběhem a potřebnými náležitostmi. Pokud potřebujete léčbu pobytovou, vypadá průběh rámcově takto: detox - léčba ve zdravotnickém zařízení (léčebně), nebo terapeutické komunitě - následné dlouhodobé doléčování (už z volné nohy, s vlastním bydlením a zaměstnáním).
Poskytnou Vám potřebné kontakty, seznámí Vás s postupem, jak léčbu vyjednat a připraví, "doprovodí" Vás přípravným procesem, projevíte li zájem. Většina zařízení vyžaduje, kromě dalších náležitostí, doporučení, nejlépe adiktologické služby. Všechny, které jsem zmínil, takové doporučení vydává nejdříve po třech sezeních, konzultacích.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty na služby a zařízení, kde byste měl začít, pošleme. Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce a budete li si přát, nemusíme naši další komunikaci zveřejnit vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení do patřičného místa úvodní stránky poradny, se dotaz i odpověď, znázorní jen a pouze Vám.
Jak můžete kontakty podle typu a oblasti, na všechny typy adiktologických služeb a zařízení nejen v dosahu, ale i na území celé ČR, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Při léčbě závislosti máte nárok na nemocenskou v rámci pracovní neschopnosti na maximální, ze zákona přípustnou dobu. Dá se ošetřit tak, že se zaměstnavatel nemusí dozvědět, s čím a kde marodíte. Ze zkušenosti ale víme, že nejlepší cestou bývá vyložit karty na stůl. Většina zaměstnavatelů vychází lidem v léčbě vstříc a podpoří je.
Stačí takto? Kdybyste potřeboval ještě něco vědět, napište.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen