Už asi rok beru pervitin a poslení dobou je mi po něm dost špatně...
moribundus
Dobrý den, předem mého dotazu, bych Vám jen rád trochu osvětlil, proč jsem začal vůbec s drogami a co mě vedlo k tomu, že je to až tam, kde to dnes je...Vše začalo před cca 2 a půl lety, kdy jsem se z ničeho nic, protože už jsem chtěl po 11 letech děti rozešel s bývalou přítelkyní...Měla bipolární poruchu a proto, jí museli nejprve vysadit lithium, což neustála a zavřeli ji do léčebny v Bohnicích....
Od té doby jde vše špatným směrem, mám dva roky nepřetržité smůly, kdy v novém podnájmu mi rozbili venku náhodní kolemjdoucí motorku i auto, po roce každodenní 15ti hodinové práce jsem si koupil dámskou společnost, která mi vykradla nový podnájem za dva roky mi ukradli 3 nové mobilní telefony + dva firemní apod…
Vše začalo před cca rokem a něco, kdy už toho na mě bylo moc a začal jsem s pervitinem, ten jsem postupně bral více a více, až dnes beru cca 1g denně…Každý kolem mě, kdo si tu drogu dá je mu dobře a nic se mu neděje ale mne skoro vždy bolí na prsou, vyhledal jsem pro to specializovanou kliniku, kde se zabívají srdcem, byl jsem i na zátěžových testech, ale vždy mi všude řekli, že jsem úplně v pořádku...Samozřejmě o pervitinu jsem se styděl mluvit a proto jsem jim nic o něm neřekl…
Tyto stavy už u mě trvají cca půl roku, skoro vždy když si drogu vezmu mě bolí na prsou a brní levá strána jakoby prsní sval, rameno a levá ruka, ze začátku jsem to měl jednou týdně ale dnes se mi to stává i několikrát denně…
Chtěl jsem se jen zeptat, protože mi všude řekli, že je to pouze psychicky navozený stav, po tom, co se mi poslední dobou dělo, jestli to může být nějak nebezpečné, či proč tyto stavy mívám, čím dál tím častěji…Prosím poraďte mi, u lékaře se stydím o pervitinu mluvit a proto to nemohu říci a nikoho kdo by se v tom vyznal, kolem sebe nemám...Poslední dobou už jsem z toho zoufalý, protože je mi skoro každý den špatně, takový ten stav, kdy si člověk myslí, že na 100procent umírá a všemu je konec…Prosím poraďte mi…nevím si vůbec rady...Do nemocnice se stydím jít, když jsou v tom drogy a nevím kde jinde bych se mohl zeptat…???
Předem Vám moc děkuji a netrpělivě očekávám Vaši odpověď… Hezký den

Odpověděl: Amrit Sen
Moribundusi, zdravím Vás,
vážím si Vaší důvěry.
Chápu Vaši tíživou situaci, jen mě napadá, znova čtu Váš dotaz, jestli jste popsaným i nepopsaným problémům nešel naproti. S otevřenou náručí.
Takto nadálku nelze určit příčinu ani stanovit diagnózu, natož navrhnout terapii, léčbu Vašich potíží. Na bíledni je, že s užíváním drog tak, či onak, souvisí.
Odpusťte, ale člověku, který dlouhodoběji intenzivně užívá pervitin, navíc v tak mimořádných dávkách, prostě dobře být nemůže. Takové zázraky se nedějí. Další otázkou je, co vlastně užíváte, respektive, nakolik "kvalitním materiálem" svůj organizmus týráte.
Každý člověk je nezaměnitelný originál a drogy na něj mohou působit, účinkovat různě. Stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Co je však jisté, že potíže, ať už zdravotní, či psychosociální a další, se při dlouhodobějším užívání pervitinu, a to i při menší frekvenci a nižších dávkách, nevyhnou nikomu a podobu dopadů mohou mít opravdu nejrůznější.
Rozumím Vám, že nechcete svoje problémy a potíže sdílet s kdekým, je tedy moc fajn, že nám píšete. Udělal jste první, významně nadějný krok.
Doporučuji Vám tedy kontaktovat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližšího zařízení, poskytujícího poradenství, konzultace a další služby uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, kontaktní centrum, nebo AT poradnu.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, s respektem k Vaší osobě, životnímu stylu i soukromí.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám přívětiví, zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat. Dostanete tipy a kontakty na lékaře a zdravotnická zařízení, na která se budete moci bez obav a nadbytečného ostychu obrátit, vyložit karty na stůl.
Čím otevřenější dokážete být, tím více získáte.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme. citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, případně, budete li si přát, nezveřejníme naši další komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, otevře naši komunikaci jen a pouze Vám.
Jak můžete adresy a telefonní čísla na adiktologická zařízení a služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
Nejlepší tedy bude na nic nečekat, jednat.
Přeji Vám vše dobré, držím palce.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás,
Amrit Sen.