drogy
nikol
dobrý den , chtěla bych se zeptat. s přítelem jsem již jeden rok, a už pul roku jsem měla podezření že bere pervitin. Už dřivě v tom lítal. Po pul roce vztahu sem zacala nachátez ustřižené brčka a pytlícky. Nyní jsem si to na 100 % potvrdila od jeho makarada, co ho zna od malička. Každou noc někde jezdí a třeba se dva dny neozve a pak s eozve ze potrebuje peníze. Já mu to tolerovala, miluju ho. Ale tohle jeho chování už je na mě moc.
Ctěla bych ho nějakým zpusobem dostat do léčebny, ale nevim jak. Je ještě závislý na automatech.
jeho rodiče to vědí, dělali už mu dvakrat test z moči, ale on si ji sehnal nekde jinde. Jednou i ode mne. Ale ted uz musim zakročit. Chci mu pomoct. Tak se ptám, co mám dělat ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
budete to mít asi dost těžké. Do léčebny musí jít člověk dobrovolně, jinak to ani moc k ničemu není. A aby tam šel dobrovolně, mesel by k tomu mít nějaké důvody. Podle Vašeho popisu se zdá, že zatím mu nic moc nechybělo a vlastně jste mu i vy všichni tolerovali jeho způsob života. Je samozřejmě na Vás, jestli to budete chtít i dál. Otázka ale je, jestli si pak přítel vybere Vás nebo drogu. Je bohužel potřeba počítat i s druhou variantou. Přeci jen má kombinovanou závislost ještě s automaty, o to těžší je se jí zbavit, a taky asi s drogami žije delší dobu než s Vámi. Můžete ho tedy zkusit přesvědčit, ale buďte připravená i na to, že se to nemusí povést. V každém případě už by asi nebylo moc dobré příště ho krýt před rodiči. Ti možná mohou spíš něčeho dosáhnout...