Oxycontin
joy
Dobrý den beru pervitin pár let ale přijde mi že kvuli tomu mám hodně problému znám člověka co bere opiáty a ten mi řek že lidi co berou subutex sou daleko vyrovnanější a klidnější než na perníku a podle toho jak ho sleduju tomu věřim a doporučil mi nějaký oxycontin dá se to sehnat v čr v lékarně případně co si o mém názoru myslíte už dnes třetí den nebudu spát díky piku a podle toho píšu ale odpověd si určitě co nejdříve přečtu a určitě mě zajímá protože mám rád změny vnímání ale co nejméně problému rozumíte mi asi tak.. díky joy

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Obecně opiáty spíš uklidňují a mají sedativní potenciál, narozdíl od pervitinu (amfetaminů), které většinou člověka nabudí. Pervitin může způsobovat neklid, nervozitu a i psychózy. U opiátů se s psychózami nesetkáváme. Ale u každého je to individuální. Říkává se, že mezi uživately existují tzv. opiátové anebo pervitinové typy. Někomu sedí víc pervitin, opiáty ho můžou znervózňovat a nedělat mu dobře.
Oxycontin je čistý opiátový agonista (působí na opiátové receptory), Subutex je smíšený opiátový agonista a antagonista (působí na část receptorů a část jich blokuje). Oxycontin je proti Subutexu víc euforický. Oxycontin ani Subutex bez receptu v lékárně nekoupíte. Subutex se předepisuje vrámci substituční léčby opiátové závislosti, Oxycontin se předepisuje při bolestech (například vrámci onkologie nebo neurologie).
Když vyměníte pervitin za opiáty, zvažte, jestli to není z bláta do louže. Možná budete klidnější, rozhodně budete lépe spát, ale závislost na opiátech je úporná a hlavně tělesné odvykací příznaky jsou velice nepříjemné. Takové odvykací stavy se na pervitině nevyskytují.
S pozdravem,
VP