abstinenční příznaky
vážka
Měla bych na vás dotaz jaké abstinenční příznaky můžeme očekávat u syna který půl roku cca každých 14 dní zkusil nějakou drogu. Byl to pervitin někdy rozdrcený opiát a někdy tu taneční drogu nevzpomenu si na jméno vím že jen že se jí říká taneční droga.Měli jsme i s manželem naplánovanou dovolenou v cizině syn by jel s námi ale nevíme jestli vůbec můžeme odjet aby jsme neměli v Turecku problém s abstinenčními příznaky. Hlavně důležité je podotknout že jsi nám to řekl a skončil s tím už to prý má v hlavě srovnané. Předem moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nikdo vám dopředu nezaručí klidný průběh dovolené. Ale pokud syn mluví pravdu a drogy zkoušel stylem, jaký popisujete, momentálně žádné drogy neužívá, a ani na dovolené žádné užívat neplánuje, žádné si s sebou nebere, pak nejspíš není jediný důvod obávat se abstinenčních příznaků.
V případě, že experimentoval hodně i s halucinogenními látkami, bylo by tu bylo jisté riziko nějakých psychických potíží. V tomto směru by bylo rozumné se synem probrat, jak na tom psychicky je, jestli na sobě vnímá nějaké změny a jaké, poptat se, jestli zná rizika zejména halucinogenních drog - zejména pak flash back a možný rozvoj psychických obtíží. Případně mu nabídnout možnost si s vámi promluvit. Není tedy od věci se dopředu trochu informovat třeba zde. V jednotlivých podkapitolách najdete i rizika té které látky.
Píšete, že syn to má "teď prý v hlavě srovnané". Vnímám v té vaší větě i velké pochyby a tak bych přemýšlela, co to vlastně znamená a ptala bych se syna, co to znamená pro něj. Určitě měl své důvody, proč se do experimentů pouštěl a nevěřím, že se všechny schovají jen za slovo zvědavost. Bavili jste se o tom? Podle všeho se zdá, že spolu máte poměrně otevřený vztah a vzájemně si důvěřujete. Není od věci mluvit se synem i o svých obavách, pochybnostech, pocitech a nejistotách, o tom, co byste potřebovali vy, abyste mohli být v klidu možná ne jen na dovolené.
Stačí to takto? Pokud by bylo potřeba, znovu napište.
S pozdravem a přáním klidné dovolené,
Gabriela Minařík.