Otázka
Fanny
Dobrý den mám 17 letou dceru brzy bude plnoletá, před pár dny jsme zjistili že je závislá na drogách poprvé to zkusila před půl rokem, mívá depresivní stavy a nechutí ke všemu i lidem objednali jsme ji do psychiatrické poradny chtěla bych se zeptat jestli je možná ambulantní léčba a když se svěří v poradně musí to lékař nahlásit na socialku. Děkuji

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
díky za dotaz a důvěru. Je moc fajn, že chcete situaci řešit již takto zavčas. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na Adiktologickou ambulanci SANANIM, poskytujeme služby i mladistvím klientům. Konkrétně se jedná o dva programy: Ambulantní léčbu a Case management. Podrobnější informace se dočtete zde: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html.
Jestliže nemáte Prahu v dojezdové vzdálenosti a napíšete, odkud jste, ráda vám zašlu kontakt na dostupnou odbornou službu. S uživateli drog se pracuje především psychoterapeuticky ve strukturovanému programu (ideálně za spolupráce rodinných příslušníků), což ordinace obecné psychiatrie neposkytuje. Co se týká hlášení na OSPOD, tak asi záleží na konkrétním lékaři, ale za běžnou praxi bych to nepovažovala. Klíčovým faktorem úspěšné léčby je důvěra, kterou by takový krok moc neposílil...
Kdybyste měla zájem o odkazy nebo se potřebovala na cokoliv doptat, ještě napište.
Vilma Táborská