Bojim se ze se da tes z moci na thc oblafnout namocenim v zachode
Šákul
Dobrý den, mel bych dotaz ohl testu na thc z moči. Mám podezření, že jedna osoba kouří marihuanu, proto jsem koupil jednorazovy test na thc z moči od značky 1test biostep a obracím se na vás s dotazem jestli je mozne kd,z ten test nepomočí, ale třeba jenom namočí do záchoda jestli ten test ukáže že ta osoba nic nemá nebo neměla. Popř. Jestli takto nejde ,,oblafnout" předem moc dekuji za jakoukoli odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
každý test lze nějak oblafnout a zároveň je každý test nějakou měrou chybový - i proto se často na odběr moči dohlíží a v případě reaktivního screengového testu se pokračuje testy laboratorními - z moči, či krve.
Testy jsou různě chybové. Jde pouze o test orientační, screeningový, který může ne/reagovat chybně. Často také zachytí látky jen nějaký čas po užití. Pokud není člověk vysloveně pravidelný uživatel, několik hodin až dní od užití bude mít testy nereaktivní.
Samotná procedura odběru moči s dohledem se tím stává tak trochu nepříjemnou pro všechy zúčastněné.
Výsledek testům při tom záleží na řadě okolností - počínaje tím, jaký test použijete, tedy na jeho citlivosti, na tom, zda reaguje na skupinu látek, pasivní i aktivní metabolity či něco jiného, na chybovosti testu, na odebraném vzorku a potenciální kontaminaci někde cestou, nebo také na velikosti užívané dávky, obsahu látek v droze, způsobu a intenzitě užívání, individuálním metabolismu apod.
Proměnných je spousta.
Samotné testování (právě s ohledem na možnou chybovost, u marihuany např. testy zůstávájí někdy reaktivní i řadu dní od posledního užití) nepovažuji za nejvhodnější metodu, jak zjisťovat, zda dotyčný drogy užívá. Rozhodně né samostatně. Často je mnohem lepším vodítkem změna chování, platnost dohod a pravidel, která se s dotyčným dohodnou atd.
Nevím přesně, proč se vlastně ptáte. Nicméně kdybyste chtěl napsat víc, budu ráda. Možná pak bude jasnější, kam vás dál směrovat.
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.