drogově závislý syn
Ludmila
Dobrý den,prosím o radu. Dospělý syn 37 let je závislý na pervitinu. Je nebezpečný svému okolí i sobě. Několikrát byl na psychiatrii,ale po krátké době to byl zase alkohol a nyní už asi rok pervitin. Je po operaci slinivky, má vážně psychické problémy a já si už nevím rady.Celou noc běhá po domě,křičí na někoho,tluče hlavou do zdi,vyhrožuje,že se zabije,že už ho nebaví nádech a výdech. Vydrží to tak 6 dní v týdnu.Nepracuje,všechno,co si vydělal,když podnikal už rozprodal,rodiče zadlužuje a nedá se s ním už vůbec hovořit Bojíme se o jeho život a o naše zdraví,protože nemůžeme ani zůstat doma v důchodu a ani se nevyspíme. Nyní bydlí u otce a já mu kupuji jídlo a bezmocně přihlížíme,jak se ničí. Když jsem zavolala policii,neměli páky něco udělat. Až když si prý ublíží nebo ublíží nám. Máme ho rádi,ale nemohu žít život za někoho. Prosím moc o radu,alespoň čeho se chytit,kde začít. Nepomáhá vůbec nic. Děkuji za odpověď. Ludnila

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
taková situace bohužel bývá velmi vyčerpávající a bezvýchodná. je ale dobré se nevzdat a opakovaně volat policii spolu se záchrankou s tím, že vyhrožuje, že se zabije, ubližuje si (tluče hlavou do zdi) a máte z něj strach. Po opakovaných výjezdech už to většinou začnou brát vážněji a nějakou dobu ho na psychiatrii udrží, aby ho alespoň pořádně stabilizovali, vyšetřili a zjistili o co se jedná. V podobných případech většinou jiná cesta z tohoto "kolotoče" nevede.
Také vy byste si určitě zasloužili nějakou větší podporu, například v nějakém centru, které pomáhá rodinám uživatelů. Třeba byste při důkladnějším hovoru přišli lépe na to, jak se v celé situaci pohybovat. Pokud byste nevěděli, kam se obrátit, napište nejbližší město, ráda Vám nějaký kontakt zašlu.
Přeji hodně sil!
S pozdravem
Jana Žáková