Tělo
Tuc13
Dobrý den,
Momentálně jsem v dojezdu, ale čtyři dny jsem užívala pervitin s tim, že jsem jednou přes noc nespala. Závislá na pervitinu nejsem, ale píšu vám, ohledně problému s mým tělem.
Od včerejšího večera mám nepříjemné stavy, horní dáseň zubu mi celá slezla i se zuby o dost níže, takže nemohu mluvit a jist. Horní ret mám dost natekly a zuby nepříjemně citlivé a bolestivé. I když cely den už převážně spím, tak mé tělo vůbec nespolupracje, nemá žádnou energii, kůži mám suchou a uleptanou, i po sprše. Po těle mám náznak pupínku, ale když si je chci poskrabat pupinek ihned nateče a boli. Pak dále mám po těle modřiny, které nejsou malé a po celém těle jakoby by mi behali mravenci. Když se snažím něco uchopit, ruce nejsou součástí meho těla, nemám v nich cit a tak mi věci většinou spadnou na zem, prsty mám na rukou zarudle a suché. Jsem dezorientovana a nemohu ani pořádně zaostřit. Bojím se o se zdraví a o sebe, tělo mi dává najevo, že nejsem v pořádku a tím myslím celkově, ale i skrz levou plici, která mě páli, pak dýchací cesty.. musim neustále srovnávat dech, jinak se dusim, srdce mi přijde ze má sem tam špatný rytmus a ledviny mě trápí nejvíc, lehce pobolivaji, ale někdy boli až tak ze to je k nevydrženi. Dodržuji pitný režim, ale přijde mi ze to nepomáhá, neustále mám sucho v puse, divnou pachuť lepici v bílé podobě. Mohli by jste mi prosím pomoct? Potřebovala bych co nejdříve navštívit ambulanci nebo doktora, abych věděla na čem jsem. Nejsem už vůbec silná a bojím se, že každý další den bude spíše horší než lepší. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši trýzeň a znepokojení nad celým balíkem tělesných i psychických potíží.
Takto na dálku je velmi těžké určovat příčiny a diagnostikovat zdravotní potíže, natož je řešit. To může jen lékař, po důkladném vyšetření. Tedy za předpokladu, že vyložíte karty na stůl, svěříte se se všemi okolnostmi, které by s nimi mohly souviset a budete s lékařem spolupracovat.
V každém případě jde o jasnou zprávu Vašeho organismu, že pro Vás nejsou drogy to pravé. Pokud budete v nastoleném rytmu pokračovat, očekávejte další, ještě závažnější potíže a komplikace.
Doporučuji Vám proto se napříště drogám vyhnout, nebo přinejmenším odložit jejich další užití na co nejdelší čas, odpočinout si, dát organismu možnost, aby se zregeneroval.
Zároveň, zajít neprodleně k lékaři, respektive lékařům. Mám za to, že potřebujete jak "klasického" lékaře, počínaje Vaším praktikem, odborným lékařem konče, tak specialistu, psychiatra - adiktologa, který má zkušenost s léčbou psychických poruch, v souvislosti s užíváním návykových látek.
Většina symptomů, kterré popisujete, není při užívání pervitinu nijak vzácná, naopak. Další z nich se jeví ne až tak běžně.
Co je jisté, že i Vaše psychika utrpěla mimořádnou zátěží, která Vašemu vnímání neprospěla. Netroufám si takto "střílet od boku", ale je dost možné, že prožíváte dozvuky toxické psychózy.
Takže, nečekejte a navštivte lékaře.
Pomoci Vám můžeme s kontaktem na zmíněného psychiatra, adiktologa, který Vás vyšetří a jistě Vám pomůže se zkonsolidovat.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakt na zkušeného odborníka, bezplatnou službu, obratem pošleme. Podpoří Vás, pomůže a budete li si přát i anonymně.
Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo bude li to Vaším přáním, naši další komunikaci nezveřejníme. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se znázorní jen a pouze Vám.
Další nabídkou je možnost zatelefonovat na poradenské linky našeho pražského Kontaktního centra SANANIM, kdykoli v provozních hodinách:
+420 283 872 186
+420 605 240 501
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Důležité je, abyste v tíživé situaci nezůstávala sama. Kromě odborníků o tom, co prožíváte, promluvte s někým blízkým, komu důvěřuje, mimo okruh uživatelů drog.
Odpočiňte si, nepanikařte, vydatně a zdravě se najezte, dodržujte pitný režim, doplňte vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky. Stejně tak minerály, vápník, hořčík, zinek. Se zklidněním a usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v lékarně, nebo běžných obchodech.
Pokud Vám tato zkušenost nestačila, vězte, že podobný zážitek se Vám může už přihodit kdykoli i při minimálním množství toho nejkvalitnějšího "materiálu". Drogu užijte pouze odpočatá, zdravá, v dobré tělesné i psychické kondici, v příjemném a bezpečném prostředí. Průběžně "chillujte", odpočívejte mimo hluk a neklid, něco výživného zakousněte. Nikdy neprotahujte "jízdu" déle, než přes jednu noc, drogy nekombinujte, ani s alkoholem. "Nedokopávejte" se, nepřidávejte si, striktně dodržujte pitný režim....
Budeme rádi, když zůstanete v kontaktu a dáte vědět, jak se situace vyvíjí, jak Vám je, a jestli Vám byla odpověď užitečná. Je pravděpodobné, že se v tuto chvíli už cítíte lépe, že nepříjemné stavy samy odeznívají.
Pokud ne, nečekejte a podnikněte pro sebe doporučené užitečné kroky už teď.
Přeji Vám vše dobré, držím palce, ať je brzy lépe,
Amrit Sen.