Bušení srdce
Lalinka
Dobrý den,chci se zeptal..
Užívala sem drogy je mi 17 let jednou jsem byla ponajezdu a dala jsem si na to marihuanu a začalo mi po 5min bušení srdce blbě dýchání klepání rukou stres sem měla á a bylo mi jak na omedleni. Druhej den sem vstala a mela jsem to asi asi cca 4mesice od ty co se mi to stalo jsem přestala brát drogy i hulit marihuanu měla jsem s toho uz strach a jsem ráda že jsem to přestala užívat. Jen se chci zeptat mám to někdy uz jenom ale ne tak horší uz mi přestalo buset srdce jen když na to zamyslím tak se mi to hned udělá a ja mam furt s toho stres budu chodit psychologovi. Ale spíš mám divný pocit furt na hrudi. Doktorka mi dělala odběry krve a vše bylo pořádku. Možná to můžou být fleshbeky ale jsem ráda že už se mi to zlepšilo. Myslíte když jsem přestala brát drogy a už to nemám tak horší ze to pomalu jde pryč? Třeba to může muze byt úzkost a nebo vyvolaný ze stresem ze ano? Děkuju za odpověď laura

Odpověděl: Markéta Kordová
Lauro, dobrý den.
Předpokládám, že jste asi brala pervitin.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde o nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika. Pokud jste již nějaká vyšetření podstoupila a měla jste je v pořádku, je možné, že jde o úzkost...
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy po té sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, je bezvadné, že se držíte a že jste pervitin vysadila. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet (včetně THC a alkoholu). Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko, ne colu, ne kávu, ne energydrinky), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Je dobře, že jste objednána k psychologovi, vše co prožíváte, mu povězte.
Mějte se zatím hezky, držím palce! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK