Kvartální alkoholik
Kořalka
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat.Pritel pije každý víkend.Jeho koníček je dj.A když nehraje jde s kamarády a vrací se třeba ve 3 v 5 opilý.A na akcích to vždy natahuje i když má hrát do 2hod třeba dojde v 5 opilý.Neustale má omluvy.Kamarad má narozeniny,ten zase dítě,ten rozvod atd.Uz ani není schopný přijet na rodinou akci.Vetsinou půl dne prospí.Nekdy je hodně a někdy míň opilý.A v tydnu ho taky laka pivo.Nepovazuje se za alkoholika ani kvartálního.Nevim už co mám dělat.Mame 2 mesicni dítě.Nespim když je pryč a pak se hádáme a je celý víkend zničeny.Nedokazu to neřešit.Kolikrat mu píšu jestli už jde.On napíše ano a dojde až za 2 hodiny.Vi ze mu to vzdy projde,ze se zase udobrime.Dekuji moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že Vám musí přítelovo pití hodně vadit, zvlášť pokud máte čerstvě rodinu, jste unavená ze vstávání k dítěti a podobně. Na druhou stranu sama píšete, že to příteli vždy projde, že se udobříte. Zřejmě má tedy doma vlastně ideální prostředí - může se bavit jak chce, pak doma odpočívat a Vy ho vlastně "obtěžujete" svým naštváním jen chvilku. Pokud byste opravdu chtěla přítele dotlačit k nějaké změně, musel by být asi tlak déledobější. Každá rodina je ale jiná, těžko říct co by fungovalo na něj. Nejlepší by asi bylo, kdybyste se o konkrétní situaci zašla poradit osobně, přeci jen rozsah internetové poradny je dost omezený.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková