marihuana
pavla
dobry den. nejdriv bych vám chtěla moc poděkovat, že vůbec existujete, protože to je docela obdivuhodna prace. podle mě s lidskou blbosti. Tak k dotazu. Je mi 19. Kouřila jsem od 15 jenom trávu. jenom, protože oproti tvrdym drogam mi to přijde jako nic, ale musim řict, že ted vidim, jak to se mnou docela zamavalo. Ted měsic nekouřim, myslim, že mam svoje odkouřino a vidim, jak jsem byla vypatlaná. Naštesti to nebylo zas tak těžké přestat, jako u jinych drog, hlavní je to žo jsem přestala, protože jsem chtěla.Jsem strasně rada, protože mi prijde jak kdyby se muj mozek vyloupl z marihuanového dymu. Mylim, že trava neni spatna, ale spatny je jeji uzivani, nebo spis zneuzivani. Zalezí taky na člověku, na kazdyho to ma vliv jinej, asi taky jak si to pripoušti a jak je na tom psychicky. Ted kdyz to vidim zpetne, tak si rikam jaka jsem byla driv pratelska, optimisticka, otevrena. A ted po těch 4 prohulenych letech se tyhle vlastnosti uplně obratily. Človek by měl na to byt taky určitě psychicky vyspěly a ja v 15 určitě ještě nebyla. Když to tak vezmu, ted mě to muze akorat stvat, ale kdyby mě bylo 15 udělam to všechno znovu. Ale ted uz to chci všechno změnit. Jsem strasne rada, že jsem dosla k tomu, že už ji nikdy kouřit nechci, ale zajimalo by mě, jestli se to časem zlepsi, jestli budu zase o něco přetelštějsi a otevřenějši a když se to nespravi samo, tak co pro to muzu udělat. Promiňte za dotaz, protože podle mě je uplně nicotny, oproti ostatnim dotazum (tvrdy drogy) ale pro mě je to docela dulezite. Aspon nějaka naděje. moc děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Já bych to tak nicotně neviděl. Tak trochu bych typnul, že vás to stálo taky celkem dost úsilí dorazit k tokovémuhle rozhodnutí a ještě to zrealizovat. A pak - ono možná není tak těžké přestat, skoro bych řekl, že těžký je najít tu správnou motivaci. Když jí člověk najde, je to už spíše otázka kudy a jak. Ohledně vašeho stavu - nehulíte měsíc. Jestli jste před tím hulila denně, tak se z vás možná ještě všechno THC nevyloučilo. A bude to možná nějaký čas trvat, než se vám to srovná v hlavě. Ona to není žádná sranda. Už jste si stačila všimnout, že si uvědomujete věci, které kolem vás proběhli a vy jste je nestačila ani pořádně zaregistrovat natož se s nima srovnat. A tohle je proces, který bude nějaký čas trvat. A až se vám to trochu urovná, určitě dojde ke zlepšení. Asi to nebude jako to bývalo předtím, ale myslím, že se to určitě zlepší. Kdyby jste se nějak necítila a nebo si o tom chtěla s někým promluvit - tak se stačí ozvat, můžeme se dohodnout na schůzce, nebo vás mohu někam doporučit. Variant jak proces zlepšení facilitovat je mnoho. Nemáte zač děkovat a držím palce. :-) P.s. Vítejte v reálném světě. Tamto byl jen konstrukt. :-)