Snahu pomoci si cením
Já sama
Moc díky za odpověď, chtěla jsem objektivitu a mám jí, nakonec jsem nic jiného nemohla čekat. Je ale moc příjemné, že "nejsem se svým problémem sama", že aspoňn někdo na něj reaguje.Uvědomila jsem si, že na tom asi zas tak dobře nebudu.."jak tvrdím".Ale pomoci odborníka nevěřím , víte? Na společných terapiích s dcerou jsem souhlasila, že půjdu také na terapie..prostě se svými problémy..ať už je nazveme alkohol nebo CHAOS v životě, dceři na tom moc záleželo, tak jsem samozřejmě svolila a jdu do Institutu pro výzkum rodiny-nevím co jim tam mám povídat.."prát sobě špinavý prádlo, jaká jsem byla"? To mi jako má pomoci? Nebo vykládat, že chci být vzorná máma/táta, ale nevím jak na to kromě domácích prací a vědomí, že musím holce dávat víc najevo svou lásku, protože jsem "citová SKÁLA") jak mi holka říká), ale ona to přece musí cítit, jak jí miluju, i když jí to dám znát /já vím..jen když to ze mě vyloudí..asi jsem fakt citová příšera...asi to ze mě udělali mužští ,co mě celým životem provázeli a ubližovali nebo jsem ten cit někde ztatila a nevím kde). Budou mi říkat, to co vím? Že se jí musím maximálně věnovat a nepít..pořád dokola písnička, kterou já vím a která pro mě tedy nebude novinkou..nebo jim tam "brečet" nad svým nějakým nevydařeným životem...tedy nevím...no to že jsem sama pro mě není taková hrůza..než být "s nějakým hrůzou".Za dva roky si prý najdu stálého přítele HAHAHA-řekl mi to kartář..a já se toho chytla jak tonoucí stébla, protože mi to vyhovuje..teď je období těžké rod. krize..a zhruba tak za ty dva roky by se to mohlo vyvrbit a já se zkonsolidovat..."věř a víra tvá tě uzdraví" ne? Tak se to říká...I když jdu s nedůvěrou, tak k té "odbornici jdu", abych dostála slovu.Jinak jsem z Prahy a tuhle psychopracovnici mi doporučili v léčebně...myslím, že se tam platí asi tak 500,- Kč za jedno sezení bolavé duše...TO BUDU ASI rychle vyléčená....že jo..HA HA :-(..Jinak ještě jednou moc děkuji za podporu a můj "sarkasmus" nechápejte "osobně".... DÍK

Odpověděl: Bára Orlíková
Já vím, že je to docela těžké s tím vším, co se vám teď i v minulosti dělo, nějak naložit. Chce to docela odvahu se někam takhle za nějakou neznámou "psychopracovnicí" vypravit, když člověk úplně neví, co ho čeká, co bude muset říkat a má pocit, že mu přece nikdo nic moc nového sdělit nemůže... a za nějaké popovídání, které možná bude úplně k ničemu ten "pomáhající" ještě navíc pětistovku... Je to ale zas na druhou stranu jedna z možností a příležitostí, jak s tím pohnout, jak si některé věci uvědomit, jak se v tom zorientovat, abyste si dál zbytečně neubližovala a mohly jste si být s dcerou navzájem oporou... Zkuste tam zajít a uvidíte. Je jen na vás, jak se potom zařídíte, jestli budete mít pocit, že vám to k něčemu je a budete tam chodit dál nebo jestli se rozhodnete jít někam jinam nebo jestli vám to nebude vyhovovat vůbec. Každopádně, chápu, že je to náročné a asi vás čeká dost práce, když se do toho pustíte, protože problémy jsou leckdy hlouběji než by si člověk sám byl ochoten připustit. Vypadá to, jak kdyby se s tím životem už nic moc nedalo dělat, ale změnit se to dá, jen to chce trochu úsilí a trochu odvahy a trochu víry, že to k něčemu je. Sarkasmus chápu. Asi bych ve vaší situaci nereagovala jinak. Nějak si to člověk pro sebe přijatelnější udělat musí, když už je toho příliš. Držím palce a když byste potřebovala nějaké kontakty nebo jen napsat, jak to s vámi vypadá, pište.