***
dobrý den! mám 2 dotazy: a) po užití pervitinu nebo xtc má můj přítel potíže s erekcí. proč? přece xtc (různý) podporuje sexuální apetit. b) pokud dívka polkne sperma hiv pozitivního muže, je možné, aby se také nakazila? pokud ano, jaká je pravděpodobnost? díky

Odpověděl: Jakub Minařík
a) Troufnu si říci, že apetit a erekce jsou 2 různé věci. A erekce je složitý děj, na kterém se účastní mnoho faktorů. A i když si často stimulanty někteří muži pochvalují, může tomu být i naopak. Ony totiž mimo jiné mohou měnit distribuci krve v organismu tak aby byli preferenčně zásobeny orgány, které mají zajistit hlavní životní funkce (mozek-srdce) a orgány které mají zvýšit schopnost organismu se bránit před nebezpečím (svaly). Někdo je na to citlivější, někdo méně. Asi se partner bude muset při sexu obejít bez pika. b) Ano, nákaza je možná a troufnu si říct, že taky díky aktivitám, které polknutí spermatu většinou předcházejí. Jak moc je nákaza pravděpodobná - přesná čísla neznám ale pokud berete drogy tak se tohle riziko rapidně zvyšuje - jednak proto, že zátěž organismu je dík drogám mnohem větší a lecos tím pádem nefunguje ideálně - často také proto, že užití drog s sebou nese úplně jiný model chování a tím i mnohem větší riziko, ... POKUD MÁTE ALE POCIT, ŽE JSTE SE DO TAKOVÉHO RIZIKA DOSTALA - TAK SE NECHTE OTESTOVAT. RELATIVNĚ SPOLEHLIVÉ VÝSLEDKY MOHOU DÁVAT TESTY UŽ PO DVOU MĚSÍCÍCH OD NÁKAZY. KDYBYSTE NEMĚLA KDE SE NECHAT OTESTOVAT, STAČÍ SE STAVIT, NĚKAM VÁS DOPORUČÍM.