Pervitin-jako vecne prokleti
Weru
Je to 6let, co jsem poprve prisla do styku s pervitinem. Da se rict, ze jej uzivam celych tech 6let. Nekdy casteji, nekdy mene casteji, ale nikdy jsem nedokazala prerusit uzivani na delsi dobu. S vyjmkou (cca 2roky zpet), kdy jsem zacala chodit s mym nynejsim pritelem a oba jsme se vzajemne podporovali. Opet to skoncilo, kdyz pritel nastoupil do vykonu trestu (za trestni cinnost spachanou drive, jeste s jeho byvalou pritelkyni) a ja zustala tady na vse sama. Nasla jsem si praci ktera me bavi a je i dobre placena. I kdyz vzhledem k tomu, ze mam exekuce, tak mi zustava zivotni minimum. Dale jsem se rozhodla dodelat si maturitu (je mi 27let) a byla jsem prijata na socialni spravni cinnost. Z tohoto vseho jsem nadsena. Ale dobre vim, ze pokud dal budu uzivat pervitin (ted prumerne kazdy druhy-treti den), tak to nikam nepovede. Krome toho uz temer tyden beham po doktorech a resim problem s vysokym tlakem a take mam vrozene polycysticke ledviny, kdy mi vcera dr oznamila velke zhorseni behem poslednich 3let. Nevim cim a jak zacit, kolem sebe mam 99% znamych taky uzivatelu, pritel je ani ne v polovine trestu a ja sama nevim kde zacit (finance-dluhy, zdravi, bydleni...). A jak je toho moc nedokazu zacit s nicim. Neumim si zorganizovat cas... Pak jsou chvile kdy prijde jeste smutek, rok a pul bez pritele uz a jeste sedi 350km od Brna. Nekdy mam pocit, ze uz to neustojim a "zblaznim se". A to je asi ten muj problem ze na zaklade toho vseho nedokazu byt v pohode, vyrovnana a mit v sobe takovej ten vnitrni klid. Jit na leceni by znamenlo pro me ztrati tohoto zamestnani a i zruseni studia nejspis a to nechci uz dopustit. Ale pokud mi nekdo neporadi, nepomuze... Tak se dopracuju za chvili n dializu ci prodelam infarkt.... A i kdyz to vim, tak ta chut a psychicka posedlost dat si je silnejsi nez ma vule :( Dekuji za jaloukoliv vasi pomoc. Veronika ps: uzivam pervitin pouze snupanim, kourenim, spolknutim... nikoli nitrozne)

Odpověděl: Amrit Sen
Weru, zdravím Vás,
díky za důvěru. Šestiletá drogová kariéra, to už je řádný "náklad". Rozumím tomu, že je toho na Vás už moc. Jestli mám Vaši upřímnou zpověď chápat, jako volání po podpoře a touhu po změně, nevěšte hlavu, pomoc je dosah.
Rád bych Vás podpořil v rozhodnutí Vaše užívání a závislost řešit. Běžně se setkáváme s lidmi, kteří na tom byli podobně, jako Vy. Dnes už dlouhodobě abstinují, žijí spokojený život v kvalitních partnerských, rodinných, přátelských a pracovních, nebo studentských vztazích. Pro nás i závislé jsou velkým povzbuzením, také, že uzdravených stále přibývá...
Na počátku jejich změny byl zpravidla osobní kontakt s odborníky, službou pro uživatele návykových látek, nebo svépomocným společenstvím vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých, často obojím.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Doporučuji Vám tedy zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, kontaktního centra, nebo AT poradny a domluvit si termín schůzky. Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož na Vás jakkoli tlačit. Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace. Zároveň navštivte, lépe nacštěvujte, mítinky brněnských NA - Anonymních narkomanů. Nemám pochyb, že budete příjemně překvapená.
Asi je Vám jasné, že vše nevyřešíte jedním pohovorem. Popasovat se se závislostí je vždy běh na delší trať a vyžaduje poctivé úsilí, otevřenou mysl a upřímné srdce. Co je však jisté, že se Vám rozhodně uleví.
Odborníci Vám navrhnou konkrétní kroky, jak situaci řešit a co užitečného pro sebe můžete podniknout. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
V týmech specializovaných služeb jsou i sociální pracovníci se zkušenostmi s řešením dluhů, lékaři, zdravotnický personál, adiktologové, psychiatři.
Nezůstávejte v tíživé situaci sama. Máte možnost, kromě pohovoru s odborníky, si otevřeně promluvit, svěřit se blízkému, blízkým z kruhu rodiny, nebo přátel, mimo komunitu uživatelů drog?
Jestli ano, využijte ji. Kontakt s odborníky však rozhodně neodkládejte.
Kontakty:
Kontaktní centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-videnska-brno/
Vedoucí:
Bc. Alexandra Rendásová
E-mail: rendasova@podaneruce.cz
Mobil: +420 608 371 262
AT ordinace Podané ruce
Hapalova 22
621 00 Brno
Telefon: +420 541 226 070
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/
Vedoucí:
MUDr. Ronald Marek
GSM: +420 777 916 263
AT ambulance při Fakultní nemocnici Bohunice
specializovaná protidrogová ambulance
Jihlavská 20
635 00 Brno
Kontaktní osoba: MUDr. Lucie Pilařová
Telefon: +420 532 232 078
E-mail: pilarova@fnbrno.cz
Web: https://www.fnbrno.cz/
NA - Anonymní narkomani Brno
Skupina Zázrak
Vídeňská 225/3 (stejná budova, kde sídlí Podané ruce ~ K-centrum)
Mítinky:
Sobota 17:00 - 18:30
Kontakt:
Laďa +420 731 172 953
Petr +420 775 981 868
Více zde:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Seberte všechnu kuráž a jednejte, než se dobrý úmysl rozpustí v dalších dávkách, kujte železo, dokud je žhavé. Služeb využijte bez ohledu na okolnosti, jestli se daří, nebo nedaří.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.