Bez pervitinu
Ben
Jsem bývalý uživatel pervitinu,asi tak 6 let sem šnupal, ale poslední dobou jsem dělal čim dál více průšvihy a tak sem se pokusil přestat tim že zase začnu hulit každej den několikrát marihuanu a kupodivu se mi to až nečekaně lehce povedlo a již 7 měsíců sem nefetoval,první tři měsíce byl na marihuaně skvělé bylo mi furt do smíchu užíval sem si to jak se božsky najím,koukání na filmy bylo taky boží,všichni mě chválili jak sem klidný najednou atd,hrozně sem si to užíval jenže následující 4 měsíce sem začal být z toho hrozně unavený,otrávený ze všeho prakticky,a přestává mě to dost bavit,takže ráno vstanu a řeknu si ach jo to zas budu celej den unavenej a pak prostě hulim,potřebuju nějakou psychickou naspídovanost prostě,to co obyčejné lidi nebaví, aby mě bavil, ale k pervitinu bych se nerad vracel,proto se ptám dá se po extremním množství kafe nějak předávkovat? dyž začnu užívat piracetam nebo guaranu co mi někdo radil pomuže mi to nějak? a dá se vubec spídovat nějak mozek tak aby to činilo třeba aspon jen menší problémy nebo žádné? Opravdu mi to vadí že třeba lidi chodí denně do práce i když je to nebaví protože vědí že je to jejich povinnost a nutnost, když existují věci na kerých to lidi muže bavit...

Odpověděl: Jakub Chudomel
Zdravím vás Bene,
díky za otázku.
Myslím, že si poněkud protiřečíte. Na začátku píšete o tom, že jste po 6ti letech braní pervitinu s fetováním přestal, potom o průšvizích, které děláte, čemuž rozumím tak, že jste zase začal brát pervitin, od které jste se pokusil odejít tím, že kouříte konopí. Načež v závěru své otázky konstatujete, že existuje něco, na čem bude práce lidi bavit, když bez toho je nebaví - a já tomu rozumím tak, že opět myslíte pervitin (?).
Buď s ním musíte přestat a nejde vám to, nebo je to naopak věc, na které vás baví život - dokonce i pracovat. Zde vnímám ten rozpor ve vašem postoji.
Vytloukáte klín klínem, což nemívá dlouhodobou udržitelnost. Perník konopím, perník a konopí piracetamem, guaranou či kofeinem...
Hledáte bezpečné stimulanty, protože vás život bez omámení nebaví. Řešení není v konečně nalezené správné stimulační látce, ale v tom, že najdete spokojenost se svým životem bez jakékoliv látky. Každá látka je berlička, která vám život spíše zamotá, než li usnadní. A neznamená to, že někdy nemůže být nějaká intoxikace příjemná a zajímavá. Může, ale jako dlouhodobý program to prostě nefunguje. Podívejte se kolem sebe... Zkoušel jste se o tom někdy pobavit s nějakým odborníkem? Určitě by to stálo za to. Platforma této webové poradny je příliš povrchní a obecná. Je to jen anonymní web pro základní orientaci. Kdybyste chtěl někoho doporučit, napište, odkud jste - směrovací číslo, a můžu vám někoho nabídnout.
Ano, lze se kofeinem předávkovat s nepříjemnými zdravotními dopady. Stejně tak piracetamem či guaranou.
Jste li z Prahy, zkuste například navštívit adoktologickou ambulanci ve Fakultní nemocnici U Apolináře - zde najdete víc informací včetně kontaktů - http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/629/4358/Adiktologicka-ambulance. Zabývají se i úvahami o substituci stimulancii; zda ji klinicky zkoušejí nevím. Zeptejte se jich. Možná budete tím, kdo ji opravdu potřebuje. Nelze to z dotazu na webu posoudit. Když se k nim vydáte, musíte se nejdříve telefonicky objednat.
Dejte vědět, jak jste pochodil.
J.Chudomel