Únava po pervitinu
Tina
Dobrý den, před 5ti lety jsem užívala pervitin. Jsem ráda, že jsem z toho vyvázla živá, nebylo to dlouhé období, ale velmi itenzivní.Od té doby mám ale stále problémy s únavou a energií. Chodím do práce, přijdu domů a musím jít hned spát.Přijdu si pomalá, unavená a vyčerpaná. Prospala bych nejraději celý život. Je nějaká cesta z toho ven? Děkuji za odpověď.Tina

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tino,
díky, že jste napsala.
Určitě je to tak, že lidé, kteří vysadí nějaký stimulant, obzvlášť po době intenzivního užívání, se potýkají s realitou, kdy si připadají pomalí, unavení, nevýkonní a život je tak nějak šedivý. Nicméně by se tento stav měl zlepšovat a jestli tomu tak u vás není, stálo by za to zkusit zjistit příčinu. A to i v případě, že jste podobnými stavy únavy trpěla i před epizodou užívání.
Doporučila bych vám proto návštěvu lékaře. Může jít o infekci, nějaké jiné zdravotní problémy, které se projevují právě únavou, plíživý nástup deprese nebo subdepresivní stavy. Zkuste sebrat zbývající síly a vyhledat odbornou pomoc. Případně můžete zkusit psychoterapii, ale i tak bych doporučila vyloučit zdravotní problémy.
S přáním, aby bylo brzy lépe,
Gabriela Minařík.