Partner a alkoholismus
Paula
Mgr. Žáková
Dobrý den,
píši Vám, ani vlastně nevím proč. Prostě to tak cítím. Dnes jsem navštívila partnera, v novém bytě. Má práci.. Dalo by se říct, že funguje. Jenže já bych asi chtěla vidět vše jinak.. Více v pohodě. Pořád jsem měla chvilkama ten pocit, jak je duchem jinde. Měl před noční, tudíž nemůže pít, ale i tak jsem z něj cítila zbytkový.. Všimla jsem si trestu rukou, naladovost, zamlklost, neustále chození kouřit. Prostě abstak. Jsem divná že? Jsem na sebe naštvaná, protože nechápu, proč pořád lezu za člověkem, který mě jen obelhavá a tvrdí jak je v pohodě, přitom je na dně. Objevily se jeho neplacené účty, ale na alkohol a cigarety je vždy.. Je normální, že se po téhle zkušenosti chci sebrat a začít jinde? Jinak? Mám ho ráda, ani nevím proč když mi stále píše a slibuje tak proč mu odepisuji.. Přitom vím, že musím být tvrdá. Tvrdí mi, že to zvládne. Ale bez odborné pomoci ne že ne? Jsem nešťastná. Objevila jsem si zvětšený Mečovitý výběžek, pry to bývá ze stresu.. Mám hrozne pocity. Byla jsem vychovaná tak že musím trpět a život vydržet. Že si musím vše zasloužit. Střídají se ve mě pocity výčitek a zloby, jindy zklamání, další den zase potřeba ho vidět. Už nevím co s tím dělat. Mám se odtrhnout od něj úplně? Přestat komunikovat? Připadám si, že se z toho zbláznim. Mám tendence chtít poznat jiného, mít lepší život, pak být zase sama, jiný den zase cítím naději, že s partnerem alkoholikem můžu být šťastná a může to mít šťastný konec... Nevím, poraďte mi odborně co dělat, aby se to neodrazilo na mém zdraví... Tohle už trvá strašně dlouho... Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
na Vašem zmatku není nic divného, je to úplně v pořádku. Je jasné, že je těžké partnera opustit, když ho máte ráda, a to i přes to, že rozum Vám říká, že to nebude lepší. Zkuste si naordinovat delší pauzu, třeba měsíc, kdy byste s ním vůbec nekomunikovala. Opravdu mu neodpovídat na sms, nevolat, nenavštěvovat. Nejlepší by samozřejmě bylo, aby Vás už ani on nekontaktoval. Pokud už je v pořádku, jak říká, pak pochopí Vaši potřebu srovnat si vše v hlavě. Budete tak mít možnost rozhodnout se, jestli chcete začít jinde a jinak - což by bylo samozřejmě snazší - nebo jestli to zkusíte ještě s ním. Myslím, že by Vám také mohlo pomoci vyhledat nějakou pomoc osobně, přeci jen internet má omezené možnosti a při osobním rozhovoru se toho dá sdělit mnohem více.
Budu Vám držet palce, ať se rozhodnete dobře.
S pozdravem
Jana Žáková